• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makkelijk exel bestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Ik ben helemaal niet goed in exel daarom vraag ik het aan jullie.

Wie kan een bestand maken met dit



Vak waar een nummer in kan - Daarnaast een vak met de titel -- Daarnaast een vak met een omschrijving - Daarnaast een vak met extra's

Wie kan het maken?
Het is voor het archiveren van software
 
Ik ben helemaal niet goed in exel daarom vraag ik het aan jullie.Vak waar een nummer in kan - Daarnaast een vak met de titel -- Daarnaast een vak met een omschrijving - Daarnaast een vak met extra's
Hier hoef je niet goed voor te zijn: excel openen - in A1 titel, in b2 omschrijving, in c1 extra. Vervolgens vanaf a2 beginnen met invullen. Kind kan de was doen :thumb:
 
Bij deze in de bijlage:
 

Bijlagen

  • Software.xls
    24 KB · Weergaven: 60
Oke en hoe doe ik als ik en een vak de naam intyp dat ik de ID te zien krijg
 
Dit los je op door gebruik te maken v/d functie Vert.Zoeken
 
Webstarr , ik zoek waar jij het ID wil vinden :confused: , waar staat volgens jou het ID die je wil zoeken , in het voorbeeldje zie ik het niet heb je al een andere bestandje ? , je ziet de helpers hebben ook vragen om jouw wegwijs te maken of leiden we jouw naar een begin cursus excel ;)
 
Dit is tot nu toe mijn bestandje.

Nu wil ik graag als ik in een vlak de titel invoer ik het ID (nummer) te zien krijg
 

Bijlagen

  • Software.xls
    25,5 KB · Weergaven: 37
Excel kan enkel het ID nummer ergens gaan zoeken als het al in een excel bestandje staat ! Je zal de ID nummers eerst zelf moeten inbrengen , hetzij door kopiëren of intypen . Ik vermoed dat excel de functie helderziende nog niet heeft ook al heb ik de laatste versie nl excel 2010 professional plus .

In jouw upload heb ik wat nummers op blad 2 gezet en via VERT.ZOEKEN haal ik die over naar blad 1 kolom E , dan moet er wel een juiste schrijfwijze zijn van de titel enz. ja kan op een gedeelte van de titel zoeken , maar :rolleyes: met een hoopje extra formules =LINKS(........
Ik vermoed dat jouw verwachtingen om het ID nummer zomaar in je sheet te krijgen zonder meer input van data niet zal gaan . Indien ik mis ben dan gaan de andere helpers me zeker tegen spreken :eek:
 

Bijlagen

  • Software(1).xls
    30,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Webstarr,

bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Software(hs).xls
    43,5 KB · Weergaven: 35
Dat bedoel ik ja alleen dan als je bijv de eerste paar letters hebt (Niet hooftletter gevoelig) je als wat keuzes krijgt
 
Als ik de titels zie en je spreekt dan over een ID nummer dan denk ik aan het ID nummer van de desbetreffende progs en niet het index nummer van je sheet , wat een geluk dat Haije :thumb: je taal spreekt ;)
 
Of op deze manier. Door je zoektekst te typen in het tekstvak wordt de lijst gefilterd op je zoekopdracht
 

Bijlagen

  • Software_Zoekfunctie.xls
    46,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan