Makkelijk html-pagina maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janZM

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Hallo,

Ik heb een tweetal vragen die met elkaar verband houden:
Is er een programma wat een html-pagina kan maken met daarop de links naar alle bestanden in een bepaalde map?

Dit omdat ik een pagina wil maken met daarop alle in uitvoering zijnde tekeningen (projecten). Dit wisselt nogal en vergt anders nogal wat uitzoekwerk op link-niveau.

Of

Kan je de map (alleen die) zichtbaar maken in de browser.

Ik heb nu dit aan de binnenkant erin staan (bij mij werkt dit aan de binnenkant):
<p><b><font size="2"><span style="mso-bidi-font-size: 9.0pt; font-family: Arial; mso-fareast-font-family: Times New Roman; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">
<a target="hoofd1" href="Project tekeningen/" title="TEST Project tekeningen van Infra">TEST Project tekeningen</a></span></font></b></p>

Maar dit werkt na synchronisatie niet op de monteurs laptop, de D-schijf is verborgen.

Wanneer je echter file://%COMPUTERNAME%/d$/Data/Handboek/Project tekeningen/ in de adresbalk van IE intypt kom je wel in de Project tekeningen map.

Alleen kan de monteur (via de verkenner) dan in de mappen structuur van de laptop bladeren (en wijzigen/deleten) wat ook niet gewenst is.

Is het bovenstaande in html te verwerken zodat je de monteur via een html-pagina toch bij de tekeningen kan.

Alvast bedankt voor de reacties...

wat het makkelijkst is, is om gewoon een mapjes met alle bestanden te uploaden, en in deze map geen index.html te zetten. je zult dan simpelweg een lijstje te zien krijgen van alle bestanden in de map.
een link naar file://%COMPUTERNAME%/d$/Data/Handboek/Project tekeningen/ gaat alleen werken als elke bezoeker die map ook daadwerkelijk heeft, wat uiteraard niet het geval zal zijn. hij verwijst namelijk naar een map op je lokale computer.

het makkelijkst is dus om gewoon een mapje te maken die je bouwtekeningen noemt, vervolgens alle bestanden hier te kopieren en wanneer je nieuwe bestanden heb deze er bijzetten.

vervolg 1

Elke gebruiker heeft wel die map (met alle bestanden), deze wordt met alle html-bestanden (en nog andere documenten) via een script gesynchroniseerd naar de monteurslaptop.

De variabele %COMPUTERNAME% is voor iedere laptop verschillend, deze moet ergens automatisch van ingelezen worden.
De laptopnaam is iets in de vorm van LP-0380 of LP-0458 of iets dergelijks.

In feite is het een lokale website op de laptop van een monteur (offline) die opgestart word door een index.html op de laptop.
Vanuit de index.html wordt verwezen naar bestanden en html-bestanden in onderliggende mappen.

je zou bij het aanmaken van de bestandmappen dan ook een chmod moeten meegeven. dit gebeurt vaak ook met ftp sites zodat je een 403 error krijgt als je een pagina wilt bezoeken. je zou de map waarin de bestanden staan dus niet toegankelijk kunnen maken. het bestand zelf moet dan wel de rechten hebben om hem te kunnen openen, en je moet dan simpelweg een directe link naar het bestand maken. hoe dit codegewijs in te bouwen is weet ik niet exact maar daar heb je denk ik wel programmeurs voor? in unix kan het simpelweg met $ chmod [options] mode[,mode] file1 [file2 ...]

oftewel:
//%COMPUTERNAME%/d$/Data/Handboek/Project tekeningen/ < chmod deze laatste map zo dat deze niet gelezen kan worden door users, maar de bestanden in deze map wel wel. en maakt vervolgens directe links naar elk bestand in deze map.

maargoed, in puur html zal dit een hele lastige worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan