Makkelijk wisselen tussen Wifi en WLAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo iedereen,

ik zit met een klein probleempje. Ik heb boven een desktop staan die verbonden is met het internet via WLAN (dus gewoon met een ethernet kabel). Het probleem is dat ik niet kan printen. De printer is een netwerkprinter die verbonden is met een wifi netwerk. Ik heb wel een usb wifi adapter liggen waarmee ik op dat netwerk geraak. Dat netwerk is echter te zwak hierboven om gewoon mee te surfen en te gamen.

Dus het zou perfect zijn mocht ik gewoon kunnen wisselen van methode (even naar wifi veranderen als ik iets wil printen) maar dat lukt niet al te soepel. Is er een manier om makkelijk te wisselen. Nu wordt de printer haast nooit gevonden (soms wel, ik kan er niet echt ene lijn in trekken :confused:)

In ieder geval bedankt ;)

Marcarrelus

in netwerkinstellingen gewoon standaard je wifi adapter uit zetten. Als je op de wifi wilt zet je de LAN kabel uit en de wifi tijdelijk aan?
en als je klaar begint gewoon weer omdraaien. Hoef je geen kabels of iets voor uit te halen ;)

Als je de printer op een statisch ip zet kun je deze gewoon installeren op je desktop vanuit : add printer en via TCP ip adress.

Dan hoef je niet te switchen ( statisch ip moet je wel instellen via je router. Koppelen aan het mac adres )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan