• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makkelijkere manier functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeltedForest

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik heb deze functie:
Code:
=ALS(EN(B3="";B4="";B5="";B6="";B7="";B8="";B9="";B10="";B11="";B12="";B13="");"Er zijn vandaag geen waarschuwingen.";"")

Maar hij kan vast veel makkelijker worden geschreven!
Het is toch geen doen als je dit met B3 t/m B50 zou moeten gaan opschrijven :(
Als alle cellen B3 t/m B50 leeg zijn moet er "Er zijn vandaag geen waarschuwingen." komen te staan in cel B51.
Ik heb het geprobeerd met ISLEEG(B3:B50) maar dan komt er altijd ONWAAR uit, ookal zijn ze allemaal leeg?
Het mag evt ook in VBA in Private Sub Worksheet_Activate().

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zou het proberen met:
Code:
=ALS(AANTALARG(B3:B50)=0;"Er zijn vandaag geen waarschuwingen.";"")

Dat geeft hetzelfde resultaat als ISLEEG.

Even voor de duidelijkheid: de cellen B3 t/m B50 bestaan uit een soortgelijke functie:
Code:
=ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!G3);ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!A3);"";ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!E3);ALS((VANDAAG()-Patiëntgegevens!D3)>3;"Hier een tekstje.";"");""));"")

Misschien heb je daar wat aan, aangezien de cellen dus niet écht leeg zijn maar er "" in komt te staan zodat ze leeg lijken?

Edit: Trouwens ik denk dat als bovenstaande code een beetje word opgeschort dmv wat handigheidjes dat ik dan ook een aardige reductie in excelblad grootte kan creëren!

Laatst bewerkt:
Dat geeft hetzelfde resultaat als ISLEEG.

Even voor de duidelijkheid: de cellen B3 t/m B50 bestaan uit een soortgelijke functie:
Code:
=ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!G3);ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!A3);"";ALS(ISLEEG(Patiëntgegevens!E3);ALS((VANDAAG()-Patiëntgegevens!D3)>3;"Hier een tekstje.";"");""));"")

Misschien heb je daar wat aan, aangezien de cellen dus niet écht leeg zijn maar er "" in komt te staan zodat ze leeg lijken?
Oke, dan kan het geloof ik wel met:
Code:
=ALS(AANTAL.LEGE.CELLEN(B3:B50)=48;"Er zijn vandaag geen waarschuwingen.";"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan