Makkelijkste manier om een grafiek te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allemaal,

Ik heb een formulier met daarop een commando knop die na het kiezen van 3 variabelen uit 3 combo boxen een query uitvoert. Dit resulteert in een tabel met de gegevens.
Van deze gegevens wil ik een grafiek maken, hoe kan ik dit het handigst aanpakken.

Wat ik niet wil is de gegevens naar excel kopiëren en daar een grafiek maken ;)

Alvast dank voor het meedenken.

Je zult toch eerst een grafie moeten maken in een formulier of een rapport. Deze kun je dan met de knop, net als elk ander formulier, openen.

Hoi michel,

Wat ik nu gedaan heb is het volgende :

Op een formulier kies ik in 3 combo boxen 3 variabelen die door een query worden gebruikt om de gegevens te filteren. Vervolgens klik ik een commando knop die dan een ander formulier moet openen waar dan de grafiek moet komen.
Maar dit gaat dus niet goed; ook als ik probeer een form met een grafiek te maken krijg ik een foutmelding:

The Microsoft Jet database engine does not recognize <name> as a valid field name or expression. (Error 3070)

Als ik de query zelf uitvoer (via een commando knop op mijn formulier) krijg ik een nette tabel met gegevens (lot nummers van rollen met 6 kolommen met data).

Enig idee?

Moeilijk te zeggen waar de foutmelding vandaan komt.... Je gebruikt dus een query met daarin 3 criteria die je baseert op keuzelijsten in formulier 1? Je zou zeggen, dat als het formulier open is, de query als basis moet kunnen dienen voor een tweede formulier. Maar ik zou de grafiek dus maken op een niet-gefilterde query. Dan weet je zeker dat de grafiek werkt. Daarna kun je een filtering op de query zetten.

Haha, dat gaat niet lukken, ik denk teveel data; krijg deze melding: too many crosstab headers.

Dan een harde filtering, zodat je een bruikbare query overhoudt. Overigens: als je een kruistabel gebruikt voor je grafiek, heb je denk ik een veel groter probleem, omdat de kolomkoppen in de kruistabel wisselen afhankelijk van de filtering. En dat kun je, gezien het aantal kolomkoppen dat je blijkbaar nu al hebt, lastig ondervangen...

OK, harde filtering had ik net gedaan , gaat goed.

:o de fout zat in de default value in de 3 combo boxen, daar staat tekst in zodat men ziet wat men moet doen en als je het formulier opent en die tekst niet veegt......tsja

Dus het maken lukt nu, waar die "crosstab" vandaan komt weet ik niet, bij mijn weten gebruik ik die niet :shocked:

Bedankt voor het meedenken, ik ga er zo uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan