• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makro in Excel met waarde uit blad1 naar waarde in blad2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutkeher

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2020
Allen,

Ik ben op zoek naar de code om in een Excel File de waarde in Blad1,Cel B1 te lezen deze waarde vervolgens te gebruiken om in zelfde file te zoeken in Blad2 op Rij D2 t/m Q2. Is deze waarde gevonden dan wil ik de gegevens in de onderliggende cellen (hier staan formules die gegevens ui Blad1 lezen) kopieren als waarden.

Dus: In blad1 staan namen en uitslagen van een bepaalde dag. En in B1 de speeldatum. Blad 2 haalt dus deze uitslagen middels een formule op. Echter een week later zijn deze uitslagen anders, B1 wordt ook datum aangepast.

Alvast bedankt,

Herman Lutke Schipholt

Welkom op dit forum,

Een voorbeeld bestandje helpt enorm :D

Beste Mark,

Hoe kan ik een bestand sturen?

Bedankt voor je snelle reactie. En natuurlijk het allerbeste gewenst voor 2020 en de toekomst. Bij deze het voorbeeldbestand.
Dus in Blad1 "Dag uitslag" wordt per speeldatum de datum en de uitslag aangepast. In Blad2 "Deelnemers" staan in de kolommen onder datum een formule die deze namen in Blad1 zoekt en vervolgens de waarde uit kolom wedstrijdpunten ophaalt. Echter als we de volgende week weer gaan spelen wijzigt dus alles (Datum en uitslagen) in Blad1. Nu wil ik een makro die dus op basis van de datum in blad1 gaat zoeken in Blad2 naar zelfde datum en vervolgens de onderliggende cellen kopieert naar waarde.

Alvast bedankt

Herman

Bijlagen

Ik denk dat het gelukt is een voorbeeldbestand te sturen. Is het duidelijk?
Mvrgr,
Herman

Opslaan naar waarden en sorteren in 1 keer.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Deelnemers").Cells(2, 3).CurrentRegion.Offset(1)
    x = Application.Match(CDbl(Sheets("Dag uitslag").Range("B1")), .Rows(1), 0)
    If IsNumeric(x) Then
      .Offset(1).Columns(x) = .Offset(1).Columns(x).Value
      .Offset(, 1).Sort .Cells(1, 20), 2, , , , , , xlYes
    End If
  End With
End Sub

Hoi VenA,

Hier ben ik blij mee, lijkt nl prima te werken. Bedankt zover, ga het ff wat uitgebreider proberen.

Met vriendelijke groet,

Herman

Allen,

Ik heb nog een vraag: Deze excelfile open ik middels een snelkoppeling op mijn bureaublad. Hoe kan ik nu zorgen dat deze altijd opstart met eerste werkblad (Dag Uitslag) in mijn file ondanks er vorige keer opgeslagen is met een ander werkblad actief?

Met vriendelijke groet,

herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan