• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makro maken voor formule aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
In Excel 2010 gebruik ik een Excel bestand met voor elke kostensoort een ander tabblad.
Ik wil graag een makro maken waarmee ik periodiek de vewijzingswaarde (cel verwijzing) kan ophogen!

Dus beginnende met twee voorbeelden:
Op blad 1 cel B56 bevat ='Internet & Tv!N258
Op blad 1 cel B76 bevat ='Verzekeringen!I540 enz, enz

Nou wil ik met een makro periodiek de getallen N258 met een ophogen en de I540 met 3.

Ik mis de kennis om een start te maken. Via makro opnemen lukt niet.
Wie wil me helpen aan een begin. Daarna aanpassen en uitbreiden zal me wel lukken.

Met vriendelijke groet Johan

Bv.
Code:
[COLOR=#333333]sheets("Internet & Tv").range("N258") = [/COLOR][COLOR=#333333]sheets("Internet & Tv").range("N258") + 1[/COLOR]

Code:
[COLOR=#333333]with sheets("Verzekeringen")
 .range("I540") = [/COLOR][COLOR=#333333].range("I540") + 3
end with[/COLOR]

Zet alle gegevesn in 1 werkblad met een kolom voor de kostendsoort per boeking.
Gebruik autofilter, advancedfilter en/of een draaitabel om selekties per kostensoort te maken.

Dan is voltige met formules of VBA overbodig.

Hartelijk dank voor uw hulp ga het zo spoedig mogelijk proberen.
Deze mutaties zijn een maandelijks gebeuren en zal minimaal 25 regels gaan bevatten.
Wat ik nu als "oude" leek zie is dat de code N258 + 1 wordt, maar wat dan de volgende maand? dan is N258 N259 en die moet dan ook weer 1 omhoog.

Met vriendelijke groet, Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan