malfunction error

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis27

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
7
Beste forum leden,

Alvast excuus dat ik zo binnen kom vallen maar ik zag nergens iets om mezelf voor te stellen.

Ik zit met een probleem.
Ik heb een nieuwe video kaart gekocht en ik krijg na het installeren van mijn drivers steeds een malfunction error.

Ik zal een beetje het verhaal uitleggen.
Ik heb een hele ouwe pc en wilde hem iets upgrade zodat ik hem kan gebruiken als media center.

Nu mijn Hardware en software:

Besturingssysteem
MS Windows 7 Ultimate 32-bit

Processor
AMD Athlon 64 X2 3800+
Manchester 90nm Technologie

RAM
2,00 GB Dual-Kanaal DDR @ 166MHz (2.5-3-3-7)

Moederbord
939S56-M (CPUSocket)

Graphics
SAMSUNG (1400x1050@1Hz)
16MBStandaard-VGA grafische adapter (ATI AIB)
Extra info : videokaart : club HD 5450 Noiseless Edition met 1024mb

Harde schijven
80GB Maxtor Maxtor 6 L080M0 SCSI Disk Device (RAID)

Gegevens komen van het programma : Speccy

Ik heb alles er in gezet en alles werkte met mijn oude kaart, stop ik vandaag die nieuwe kaart erin , installeer ik de drivers, start ik opnieuw op krijg ik een blauw scherm met de error : HARDWARE MALFUNCTION en dat ik contact op moet nemen.

Ik heb al op internet naar drivers gezocht maar dan krijg ik steeds het zelfde. Ik heb echt geen idee meer.

ps : ik heb vandaag ook al mijn windows opnieuw erop gezet , windows 7 32bit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg Dennis
 
Hoi Dennis, dat is een lastige! Je hebt alles al gedaan wat ik in eerste instantie ook gedaan zou hebben..
Het mobo heeft een PCIe 16x videokaart aansluiting (die goed zou moeten werken want de oude kaart doet het wel) (ook onder W7?)
De nieuwe videokaart blijkt ook een pcie 16x kaart te zijn dus dat past.
Als je dan alles al eens opnieuw geinstalleerd hebt, incl. drivers, dan zou de videokaart zelf stuk kunnen zijn.
En met gedateerde hardware is het niet meer zo makkelijk om je nieuwe kaart even te testen in een andere pc.
Ik neem aan dat je garantie hebt op de kaart en binnen 7 dagen omruil?

Eh, heb je al eens geprobeerd te starten met een Linux live cd - en heb je dan het zelfde probleem?
 
Even via Software alle Catalyst & Ati verwijderen.
Daarna via Hardware Manager Ati beeldscherm-adapter helemaal verwijderen.
Herstarten.
Windows drivers laten installeren.
Via Systeem de Prestatie-Index laten vernieuwen.
Herstarten.

Klaar. Mogelijk resolutie even opnieuw instellen.

Mocht je het nieuwste driverpakket nog nodig hebben:

http://support.amd.com/us/gpudownlo...g=us&rev=&ostype=Windows 7 - 32-Bit Edition#1

Alleen de drivers installeren!!! Niet de Catalyst of toebehoren!!!
 
Laatst bewerkt:
@solaris : die andere video kaart was inderdaad ook w7 en dat ging perfect.
dat linux heb ik nog niet geprobeert maar anders ga ik gewoon terug naar Alternate, daar heb ik hem besteld.
Ik vind het wel heel raar hoor.

@the night : dat ga ik inderdaad maar is proberen, ik heb wel steeds me systeem hersteld , want ja anders kwam ik niet meer in mijn windows terug.
Maar ik ga dat allemaal is proberen , en ik deed expres alleen al de drivers installeren want die rommel daar ben ik allemaal niet van. Het moet werken en daar mee klaar.

@ all : heel erg bedankt voor de snelle reacties...
 
@ the Night : ik heb nog helemaal niets geinstalleerd, ik zti zo is te kijken maar ik zie bij beeldscherm adaptors, standaard- VGA grafische adapter
verder bij beeldschermen , algemeen PnP-Beeldscherm, en verder staat er niets tussen... ik ga nu proberen om de driver los erop te krijgen...

ik krijg alleen de gehele pakkage binnen ik heb hem uit laten pakken en vervolgens gecanceld.
maar ik zie nergens de drivers staan...
 
Laatst bewerkt:
na wat uitpakken en zoeken heb ik hier de driver vandaan :
C:\AMD\Support\12-1_vista_win7_32_dd_ccc\Packages\Drivers\Display\W7_INF

heb eerst gedaan wat je allemaal zei, tot mijn verbazing ging alles goed tot ik opnieuw ging opstarten,
ik kreeg weer de melding

** hardware malfunction

call your hardware vendor for support

** the system has halted **

wat nu?
Gewoon terug gaan met de kaart?
 
Ok, even overnieuw vanaf hier, desnoods in Veilige modus:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/690527-malfunction-error?p=4413809&viewfull=1#post4413809

Dan annuleer je na de herstart de Wizard Nieuwe Hardware. Dan ga je naar de map waarin je het driverpakket van Ati hebt opgeslagen, RechterMuisKlik, Deblokkeren, Toepassen, OK.
Als het is uitgepakt ga naar de map waar het is uitgepakt & dubbelklik je Setup (toepassing).
In het installatiemenu kan je er naar mijn beste weten voor kiezen om alleen de drivers te installeren.
Daarna herstarten.

Doet het: OK.Doet het niet: Weer volgens mijn eerdere bericht, maar dan helemaal zoals het er staat.
Heeft er iemand een Snickers voor me?...
 
Het werkt nog steeds niet.
Ik snap er werkelijk geen bal van.

Ik heb nu de drivers van windows XP opgezocht en ik denk ik probeer dat is, tot mijn stomme verbazing werkt hij nu.
Ik snap hier echt werkelijk helemaal niets van.

Kunnen jullie mij uitleggen hoe dat nu kan, en of het evt kwaad kan ? Of dat ik straks rare dingen ga tegen komen.
 
Het driverpakket is voor Vista/7 32bit, dus moet het doen. Dat de XP 32bit driver het nu doet is onduidelijk, maar mogelijk is het in XP-compatibiliteitsmodus geinstalleerd, dat kan ook nog.
Je schrijft trouwens dat je een 32bit Windows 7 Ultimate hebt, klopt dat?
Anders moet je de 64bit driver ophalen.

Ga ook nog even naar Start, Programma's Windows Update, Opnieuw zoeken, & kijk dan ook bij Optionele updates of er hardware drivers bij staan. Zo ja, installeren, & dan zit je wat Windows betreft altijd goed...

(Fingers crossed!) ;)
 
Ja dat klopt ik heb inderdaad een Ultimate windows 7 32 bit, deze heeft toch niet zo veel geheugen dus ik dacht waarom geen 32bit erop.
Dat zal ik is proberen de 64bit driver.
En anders laat ik het bij windows xp 32bit en wat je zegt updaten en hopen.
Ik zal straks laten weten wat hij gedaan heeft.

ellende

Ik heb alles gedaan wat ik maar kon bedenken,
opnieuw op 32 bit geïnstalleerd geen resultaat
op 64 bit geïnstalleerd geen resultaat
Windows XP geïnstalleerd wel resultaat maar niet wat ik wilde
weer Windows 7 32 bit geïnstalleerd geen resultaat
ben er klaar mee, ik zet er morgen Windows XP op en dan doe ik het wel met XP tot zolang ik een nieuwe pc heb.

Voor als nog bedankt voor alle hulp, heb weer wat bij geleerd, Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan