MalSign.OpenCandy7AF

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,
Sinds een weekje heb ik last van bovengenoemd virus dat iedere keer direct na het starten door
AVG gemeld wordt. Blijkbaar werkt het verwijderen niet, want na opnieuw opstarten krijg ik de melding
weer. MalwareBytes en Avast vinden niets.,
Via Google kreeg ik het advies Spy Hunter te downloaden, na lang downloaden en scannen, werden
22 bedreigingen gevonden, maar voor de removal tool moest betaald worden, oplichters!
Wie weet hoe het virus zonder kosten verwijderd kan worden en hoe schadelijk is dit virus?

Aan Buick:

Bij scannen met malwarebytes anti rootkit wordt niets gevonden.

Dan kan het ook gewoon en false alarm van AVG zijn.
Zoals je in mijn eerdere link kunt lezen geeft AVG zelfs zijn eigen dll als infectie aan.

Ik kreeg inderdaad de indruk dat het virus niet erg schadelijk zou zijn. Heb dus AVG zodanig ingesteld dat Malsign. niet meer als bedreiging gesignaleerd wordt. Probleem is dus half opgelost. Alles werkt verder normaal met de gebruikelijke kleine probleempjes.

Mocht je nou een keer echt twijfelen aan een bestand, dan kun je ook naar https://www.virustotal.com/ gaan en online scannen.
Daar wordt het bestand met verschillende scanners gescand en zie je ook hoeveel meldingen er zijn. Vaak zie je dan ook dat sommige "virussen" maar door 1-2 scanners worden weergegeven terwijl de rest het als veilig aangeeft. Vaak is dat ook een teken van een false positive

Aan allen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie adviezen. Fijne avond nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan