Malware in svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josooterhof

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2015
Berichten
8
Sinds een aantal dagen krijg ik elke keer als ik mijn laptop opstart een aantal meldingen van avast dat er infecties zijn geblokkeerd.

Avast geeft het volgende aan:
URL: http ://reddie.net/2828/%3C%GetRandomNameByCountp(panda_bits
Infectie: URL:Mal
Proces: C:\Windows\System32\svchost.exe

Naar mijn idee is dit niet goed. Echter op het moment dat ik avast een scan laat doen vind hij niets. Hitman pro en Spyhunter zetten ook geen zoden aan de dijk. Deze hebben wel wat gevonden en verwijderd maar de melding blijft terug komen.
Nu weet ik dat ik het bestand svchost.exe niet zomaar kan verwijderen gezien het een host is voor diverse stuurprogramma's. Alleen hoe kan ik er achter komen welke nou kwaadaardig is en hoe verwijder ik deze?
Is er iemand die dit vaker heeft gezien en kan iemand mij misschien helpen of zijn er tips met wat ik er aan zou kunnen doen.
Al vast bedankt.

Groetjes,
Jos
 
Laatst bewerkt:
Misschien zit er in je browser geschiedenis een link naar een mogelijk virus.
Probeer eens je browser geschiedenis/cache/etc. te legen.

Groeten Marcel
 
Bedankt voor je reactie Marcel. Ik heb met ccleaner de volledige geschiedenis en cache van mijn browser geleegd. Daarnaast heb ik Internet Explorer op no actief gezet (gebruikte ik toch al niet). Helaas blijft het probleem zich voor doen. Zou jij zo kunnen zeggen of dit een probleem is dat van buiten af komt of juist in mijn computer zit? Anders wil ik namelijk windows op nieuw installeren, wat ik toch nog een keer moet doen.
 
Tja, als je toch al van plan was een schone installatie te doen zou ik me de moeite besparen om dit probleem aan te pakken.
Anders had ik je naar Hijackthis.nl verwezen voor een logje maar is een hoop werk als je toch al schoon gaat installeren.
 
Waarschijnlijk heb je per ongeluk een service geinstalleerd op je pc welke contact maakt met die webpagina. Kijk even tussen services en schakel de gene uit die je niet vertrouwd en die geen geldige uitgever hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan