malware op Nieuwe HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker27

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Op mijn nieuwe HP g62 b60SD vond in direct al een messenger.exe direct onder c:\
Dit op zich vond ik al vreemd.
Vervolgens kon ik reclame van HP op site van computertotaal NIET sluiten.
Nu na een update van MBAM en een derde volledige scan zijn volgende bestanden als Malware.Gen geidentificeerd
c:\messenger.exe (Malware.Gen) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\web components\messenger.exe (Malware.Gen) -> Quarantined and deleted successfully.

Heb nog even in systeembronnen rond geneusd, en zie daar een vermindering ( minimaal) van de cpu belasting.

Dus mensen met een nieuwe HP... kijk goed uit. en scan je systeem

Groet Jan

messenger.exe is op zich geen Malware hoor maar het kan zijn dat deze exe zelf wel besmet is via contact met Messenger.
Hij staat ook keurig waar hij moet staan trouwens.

Ik weet niet waar hij het over heeft! :o
Ik gebruik normaal MSE(microsoft security essentials)

Windowsfaq

Natuurlijk ken ik Msn... echter staan deze bestanden in quarantaine en mijn live messenger werkt gewoon...dan moet dit een oude versie zijn, van voor de live update.
maar ik ben nog nooit een messenger.exe rechtstreeks onder C:\ tegen gekomen, en ik werk al met windows vanaf GWBasic....

Groet Jan

Laatst bewerkt:
@windowsfaq : wat begrijp je niet? ik heb ook MSE v 2.0. maar omdat ik deze reclames van HP ( uitsluitend van HP) niet kon sluiten heb ik met MBAM een volledige scan uitgevoerd met bovenstaand resultaat..

Groet Jan

@windowsfaq : wat begrijp je niet? ik heb ook MSE v 2.0. maar omdat ik deze reclames van HP ( uitsluitend van HP) niet kon sluiten heb ik met MBAM een volledige scan uitgevoerd met bovenstaand resultaat..

Groet Jan

ok, maar wat moet ik me verstaan bij reclames van hp? bedoel je op pc scherm dat er reclame tevoorschijn komt?

als ik op een site keek, bv www.computertotaal.nl, daar worden reclames op vertoont, oa van HP, als deze reclame van hp verscheen kreeg ik deze in apart scherm en rechts boven close werkte dan niet, echter alleen bij reclames van HP....alle andere reclames kon ik gewoon afsluiten. Nu nadat ik deze twee messenger bestanden in quarantaine heb, is dit opgelost. Duidelijk wat ik bedoel ?
Groet Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan