malware op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

maggo

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste mensen,

Op mijn forum gedeelte van mijn site komt automatisch malware op.

Het gebeurt ongeveer 2 dagen nadat ik de gehele server opniew heb geinstalleerd, kan ik hier iets tegen doen ?

mvg,

wat bedoel je precies met 'komt automatisch malware op'? Als het een forum is, kunnen andere personen dus content (text) plaatsen... Wat bedoel je precies?

ik bedoel eigenlijk , na installatie van het forum is alles goed tot ongeveer 1 a 2 dagen erna. dan krijg ik een waarschuwing als ik de website bezoek (waarschuwing van mijn virusscanner dat er HTMLiframe virus/malware op de website bevindt.

hoe krijg ik dit weg ?
en hoe kan ik me ertegen beschermen

alvast hartelijk bedankt.
mvg,
maggo

(waarschuwing van mijn virusscanner dat er HTMLiframe virus/malware op de website bevindt
Welke virusscanner heb je?

Also: Kan je op jouw forum html-codes gebruiken? In dat geval is mischien het volgende het geval: een gebruiker heeft eem <iframe> ergens gezet, welke dan weer leid naar een 'zieke' website. Vandaar de 'HTMLiframe virus' error...

Wat is precies de link naar je forum? Dan kan ik ook even kijken.

:thumb:

hartelijk bedankt voor uw reactie, dat zou misschien kunnen, maar linksonderen bij het laden van de website, ''download'' hij ook andere websites heeft dit hier misschien ook mee te maken ?

link

ik hoor weer graag van u :thumb:

Laatst bewerkt:
''download'' hij ook andere websites
ja, als mensen er een iframe in zetten gericht naar 'www.slechte-site.nl' zal er linksoner ook staan dat je 'www.slechte-site.nl download.

IK heb even gekeken, maar je forum is nog leeg (geen berichten enzo)... dus kan ik niets vinden. Heb nog even extra gekeken, maar ik download hier alleen content van 'biovoeding.nl', en niets van andere sites.

Heb jij, op het moment, bij je forum dat-ie 'ook andere sites download'?

Laatst bewerkt:
ik heb gisteren avond het hele forum eraf gegooid, en opnieuw geinstalleerd, de websites waren inderdaad weg, maar nu ik vanochtend ging kijken, kreeg ik waarschuwingen van trojaanse paarden + die websites weer....

ik heb bij de post instellingen de html codes uitgeschakeld, ik weet geen raad meer.....

mvg,

Laatst bewerkt:
Nu (2009-05-27 @ 15:52) zit ik ook even te kijken op je site, maar er is niets te bekennen. Als jij wel iets krijgt van een waarschuwing, is het mischien niet je site... maar je computer.

Het kan zijn dat er een beesje in je pc zit. Ik zou eens een keer een virusscanner en spyware-remover draaien, zoals spybot s&d EN ad-aware, beide gratis.

Als dit niets oplevert, moet je anders maar eens een screenshot maken, als je de waarschuwing krijgt (screenshot van de waarschuwing) en deze hier posten.

beide virusscanners heb ik al gedownload, en alles zou al verwijdert moeten zijn, maar hier heeft u de screenshot, zoals u linksonder kunt zien word er 1 van de 3/4 websites gedownload + een virus waarschuwing.

mvg

(ik heb het plaatje erg moeten verkleinen omdat de maximale upload 100 kb is :o)

Bijlagen

• bio-voeding screenshot.jpg
    bio-voeding screenshot.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 38
whow, apart. Je download inderdaad iets van een russische website - blijkbaar een trojan.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe dit kan. Mischien moet je even wachten of anderen wel een oplossing hebben.

ah jammer, iid bedankt voor uw moeite :thumb:

dan wacht ik af op de mensen die hier miss een oplossing voor hebben , maar laat me niet te lang wachten ......:o

mvg

ik heb ondertusen ook een berichtje naar mijn serverhosting gestuurd, dit is het antwoord wat ik terug kreeg;

Uw website is gehackt en is spyware in geladen. Wij raden u aan de software van uw forum te verwijderen en de nieuwste versie van deze software te installeren. Hier zat kwablijkelijk een lek in. Wij geven geen support op het bouwen van uw website of daar aan gerelateerde onderwerpen.

als de server gehackt is, heeft het dan nog wel nut om alles e verwijderen en opnieuw te installeren wat ik meerdere malen gedaan heb ? de hacker heeft toch al mijn wachtwoorden etc ... ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jammer weer dat je hellemaal opnieuw moet beginnen, had meer aan een oplossing gedacht met een virus check ofwel programmatje om het te verwijderen.
Jammer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan