Malwarebytes' Anti-Malware betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Na inmiddels vele lofuitingen gelezen te hebben over Mbam heb ik het tooltje voor de grap eens gedownload, geïnstalleerd en daarna laten scannen. Mijn hele pc was schoon op één map na.....................

Groot was mijn verbazing dan ook toen na het scannen één map op mijn pc (alle zich daarin bevindende bestanden, als "slecht" werden bestempeld). Ik hoop dat de tekst in de bijgevoegde screenshot "leesbaar" is.

Je zal het niet vreemd vinden dat mijn "vertrouwen" in Mbam in één klap weg was. Vooral als ik daarbij vertel dat het prorgramma DVD Maestro (Spruce) mijn basisprogramma is om films mee te ondertitelen en verder te bewerken én omdat ik deze tool al jaren en jaren gebruik én omdat geen enkele andere tool / spyware scanner (Ad-Aware SE, 2008, Spybot Search and Destroy en nog een stuk of wat andere) ooit één enkel woord over de gehele map met inhoud heeft gerept.

Stel je voor dat ik Mbam zijn gang laat gaan, wég map met mijn kostbare en dierbare programma.

Ik ben derhalve érg nieuwsgierig naar lezers hier die ook hun contacten / kennis op het Hijackforum hebben en wellicht hun gedachten eens kunnen laten gaan over deze gigantische "infectie"? (Met name omdat Hijjackthis deze tool óók best wel hoog heeft zitten)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 265
Laatst bewerkt:
De .jpg is niet echt goed leesbaar, ik zal wat "bijsnijden" en een betere plaatsen.
De nu bijgevoegde bijlage is beter leesbaar denk ik.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 212
Dus.. Als je nou eens MBAM bezig laat gaan, en dan het programmatje even opnieuw installeren. en dan nog eens proberen.. Wat dan?

Ik kom wel een aantal Spruce zaken tegen wat malware bevat op het internet maar niet in combinatie met DVD Maestro

(indien nog niet gedaan) update mbam definities indien dan nog steeds deze melding zou ik hem aanmelden bij MBAM als false positive

Dus.. Als je nou eens MBAM bezig laat gaan, en dan het programmatje even opnieuw installeren. en dan nog eens proberen.. Wat dan?

Daar ga ik niet aan beginnen. Een scanner hoort te werken. Er moet niet een déinstalleer actie voor nodig zijn (en installatie actie) om zo'n tool goed te laten draaien. Hoeveel "leken" vertrouwen op zo'n tool..........?

Ik zag in je printscreen Adware.spruce, toen vond ik vervolgens dit op de site van Malware
http://www.malwarebytes.org/malwarenet.php?name=Adware.Spruce

Bedankt voor je reactie, maar óf ik ben gek, of mijn hersens registreren op die site niet goed wat mijn ogen zien, want ik kan er geen brood van bakken (wat de site over Spruce schrijft)

Ik kom wel een aantal Spruce zaken tegen wat malware bevat op het internet maar niet in combinatie met DVD Maestro

(indien nog niet gedaan) update mbam definities indien dan nog steeds deze melding zou ik hem aanmelden bij MBAM als false positive

Mbam "vers" gedownload en daarna updates binnengetrokken en toen pas gescand.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar óf ik ben gek, of mijn hersens registreren op die site niet goed wat mijn ogen zien, want ik kan er geen brood van bakken (wat de site over Spruce schrijft)

Mbam "vers" gedownload en daarna updates binnengetrokken en toen pas gescand.
Duidelijk is het zeker niet, maar ik wilde je het even laten weten. Als je trouwens zoekt op spruce wordt er nogal wat gevonden van die troep.

Oh, gelukkig, ik meende al even dat ik het alleen wat wazig vond, want een conclusie kan ik niet echt uit de daar staande info trekken.

Kijk voor de grap ook eens naar bijgevoegd screenshotje. Ik heb mijn geliefde DVD Maestro geopend en toen op de "Help" knop gedrukt en toen "programma info" opgevraagd. Kijk wat een verrassende tekst links boven staat.

Geloof mij: de door Mbam gevonden en geïnfecteerde map en de daarin staande files, zijn echt 100% betrouwbaar. Ik vermoed dat Mbam hier mogelijk een steekje of 30 laat vallen.

Schiet mij maar lek....................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
Daar staat Spruce, maar dat wisten we toch dat die in verhouding tot elkaar stonden. Wat je evt. kan doen is je bevindingen voorleggen aan Mbam.

Ik ga me niet uitspreken over spruce want ik ken het niet.

Maar als jij nooit problemen hebt gehad sinds je spruce hebt geïnstalleerd veronderstel ik dat jij meer gelijk hebt dan MBAM.

Ik heb bovendien nooit een hoog petje van MBAM op gehad. Niet omdat het bij mij al false positives heeft gevonden. Maar omdat het bij mij nog nooit wat heeft gevonden... Ondanks het feit dat ik zeker wist dat ik last had van spyware omdat het werd aangegeven in ad-aware én avg maar deze kon het beiden niet verwijderen.

Misschien stoppen de MBAM-makers opzettelijk false positives in hun programma om het toch eens iets te laten vinden en de gebruikers niet te ontgoochelen?:p

Nee, ik heb MBAM niet standaard op mijn systeem staan en met mijn redenen dus, het vind gewoon niets!

Daar staat Spruce, maar dat wisten we toch dat die in verhouding tot elkaar stonden. Wat je evt. kan doen is je bevindingen voorleggen aan Mbam.
Dat zou idd. een optie zijn.
Daar ik echter een fan van Ad-Aware 2008 en Spybot Search and Destroy ben, vind ik het wel gezegend zo en verwijder ik Mbam maar weer.

Wederom dank voor de moeite van het zoeken. Ik vermoed nu toch dat Mbam hier idd. de bocht uit vliegt, want in die map op mijn hdd staat helemaal geen spruce.exe.

De map héét Spruce en ín die map staat mijn .exe file om de tool te starten en die heet keurig netjes DVDMaestro.EXE (zie de door mij geplaatste screenshotjes)
Ik zou toch adviseren om ze in te lichten, daar help je ook andere mee.

Ik denk nu te weten dat Spruce écht 101% veilig is. (Toch licht gealarmeerd ben ik ook maar even wat gaan Googlen) Daarnaast weet ik nu óók waarom er na 2001 geen nieuwe versie meer is uitgebracht van het tooltje: Klik

Laatst bewerkt:
Dus apple draagt bij tot de schuld:evil:

Nog een reden om nooit iets van apple te kopen/gebruiken, al was het maar uit protest:p

En kijk maar eens naar al die ipods die kapot zijn gegaan van zodra je ze in de pc stak via usb.:rolleyes:

apple moet maar eens aanvaarden dat er andere (soms betere) fabrikanten op de markt zijn.

Dus apple draagt bij tot de schuld:evil:

Nog een reden om nooit iets van apple te kopen/gebruiken, al was het maar uit protest:p

En kijk maar eens naar al die ipods die kapot zijn gegaan van zodra je ze in de pc stak via usb.:rolleyes:

apple moet maar eens aanvaarden dat er andere (soms betere) fabrikanten op de markt zijn.

Die snap ik niet helemaal? Apple heeft een software / hardwarebedrijfje opgekocht en daarmee stopte de ontwikkeling van DVD Maestro in 2001. Welke "schuld" heeft Apple dan aan het ruim 7 jaar later "false positive" van Mbam op de software van Spruce?

[edit] Ik heb nooit een Apple pc gehad en zal er waarschijnlijk ook nooit één kopen. Ik ben al blij dat ik Windows based machines een beetje begrijp............ [end edit]

Laatst bewerkt:
Als er nog nieuwe versies zouden zijn uitgebracht zou het probleem zich nu misschien niet hebben voorgedaan?

Nee, ik gebruik voornamelijk elke uitvlucht om op apple te kunnen vitten. Omdat ik vind dat het onterecht succes heeft. En hypocriete reclame maakt.

Ik heb Malwarebyte's ingelicht over deze FP, het zal verholpen zijn in de volgende update.

Het is een kleine moeite om een FP te melden, FP's kunnen alléén maar worden verholpen wanneer die ook bekend zijn bij de makers. Wanneer het een False Positive is zoals deze, die slechts op zeer weinig systemen zal voorkomen en dan niet gemeld wordt kan zo'n FP erg lang blijven bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan