Mambo: menu instellen. Geen rechten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter maartenf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maartenf

De school van mijn zoontje heeft een Mambo website. Ooit gemaakt door een vader van een oud leerling. Deze vader is (inclusief de admin account) onvindbaar en nu is mij gevraagd of ik ze kan helpen. Ze hebben een gebruikersnaam en wachtwoord, dus ik kom er wel in. Het aanpassen van een menuitem lukt me echter niet. Kan het zijn dat de gebruiker daar geen rechten voor heeft? En kan (voor de zekerheid) iemand mij kort uitleggen hoe je het menu (+ submenu) maakt / aanpast?

Alvast bedankt

Als ik het goed heb zijn er in Mambo drie soorten gebruikers: Manager, Administrator en Super Administrator.

Ook als Manager heb je rechten om menu's te wijzigen (via Menu, daar zie je de menu's van de website).

Ik zou wel achter die Super Administrator account aangaan. Die heb je nodig om gebruikers aan te maken, en de website te patchen. Vooral dat laatste is urgent: als de website lange tijd niet is bijgehouden zal de beveiliging niet meer op orde zijn. Dat is een serieus risico: Mambo websites worden vaak gehackt.

Als ik (via de back-end) naar menu ga en ik klik op het icoontje van de menuitems dan gebeurt er niets. Als ik op het menu zelf klik, dan kan ik uitsluitend de menunaam aanpassen.
Als dat niet zo hoort, en het ligt niet aan rechten, dan vrees ik dus het ergste. Nieuwe site?

Je hoort de items inderdaad te kunnen openen via het menu. Lukt het ook niet om de artikelen te openen via de Content Manager?

Ja, dat lukt wel. Ik kan de berichten openen. Ik kan zelfs in het bericht een link maken naar een menuitem. Als ik daar een menu item invul, dan wordt het menu item angemaakt (ongeacht of het al bestaat). Via die weg kan ik dus het menu uitbreiden. Echter, ik kwam daar pas na drie pogingen achter. Met als gevolg dat het menuitem drie keer is aangemaakt. Verwijderen kan ik niet omdat er niets gebeurt als ik op de menuitems via het menu klik.

Dat klinkt nogal onwerkbaar. Ik heb geen idee wat hier aan de hand kan zijn. Normaal moet je menu-items kunnen selecteren en verwijderen via Menu. Een heel menu kun je ook verwijderen via de Module Manager (een menu is nl. ook een module).

Misschien is het een goed idee om een nieuwe website op te zetten.

Via de sitemodules kan ik idd het menu openen. Ik zie dan aan de rechterkant an het mainmenu alles menuitems, maar ik kan er niets mee (wijzigen, verwijderen, toevoegen).

Ik laat de topic nog even openstaan. Wellicht heeft iemand anders ooit hetzelfde probleem gehad. Frtizi heel erg bedankt voor je hulp. Ik vrees dat ik me opnieuw ga melden bij het bouwen van een nieuwe site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan