Mambo webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janhaarsma

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2005
Ik heb mambo geinstalleerd op een webserver, dit ging helemaal goed.
Maarnu:

Ik moet bestanden uit een oude mambo-webserver weer in nieuwe webserver zien te krijgen. Helaas heb ik nog nooit gewerkt met Mambo, (heb bestanden gekregen van degene die website beheerde maar dat niet meer doet).

Ik heb 1 sql-bestand, kan ik die importeren in mamboserver. of moet dit via phpmyadmin, als het via phpmyadmin moet, hoe leg ik dan link tussen Mambo-server en phpyadmin.

Ook heb ik bestand websitenaam_template, met daarin bestanden als: index.php, mapje:css, mapje:images, templateDetails. Ik heb ook geen idee waar dat mapje moet komen op de mambo server.

Ik hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen...

ALvast bedankt,

Allereerst moet je denk ik even duidelijk stellen hoe het precies zit:
-Mambo is geen webserver, maar een zogenoemd CMS (Content Management System).

Ik begrijp dus dat je de bestanden die je nodig hebt voor de installatie van Mambo in je bezit hebt, en hier hoort ook een .sql bestand bij.
Het .sql bestand kun je via PHPMyadmin importeren naar de MySql database. Hierna moet je jouw inloggevens voor de database invullen in het config-bestand van Mambo (waarschijnlijk iets in de trend van config.php).
Als je dit gedaan hebt, sla je het bestand op, en upload je alle bestanden van Mambo via ftp naar je webserver, nu zou het zo ongeveer moeten werken.
Als er nog verdere problemen ontstaan hoor ik het wel.

Groeten Wijnands

Ik heb dan cms al goed geinstalleerd en werkt ook.

Ook heb ik het .sql-bestand is geimporteerd in phpmyadmin.

Heb gegevens in configuration.php ingevoerd. Hij gaf geen foutmelding.

Als ik nu de website oproep krijg is deze foutmelding:

Direct Access to this location is not allowed.

Ik voeg index.txt (index.php) bij, misschien kun jij dan zien wat ik nog verkeerd doe.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen flauw idee hoe de code van Mambo in elkaar steekt, maar op regel 8 staat in ieder geval jouw melding. Ik heb ook geen flauw idee wanneer deze melding tevoorschijn hoort te komen, of wat het precies inhoudt, maar misschien kun je het verhelpen door de regel te schrappen? (of '//' ervoor te zetten)

Veel Succes

Wijnands

Waarschijnlijk moet je in een bestand( meestal een config.php) een gebruikersnaam, wachtwoord en databasenaam invullen.
Maar heb nog nooit met Mambo gewerkt, maar wel met andere CMS.
Suc6!

Ik ben alweer wat verder gekomen, ik had de index.php overschreven wat niet had gemoeten.

Ik ben nu eigenlijk weer terug bij af.
Als ik mijn website oproep krijg ik automatisch Mambo ervoor. zie: http://janhaarsma.ja.funpic.de

Nu moet ik nog steeds het verband leggen, tussen Mambo en phpmyadmin, is heb geen idee hoe dit moet, ik heb wel gegevens in configuration.php ingevult.(moet daar ook staan waar database te vinden is??)

Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten hebben.

PS: help je mij om de website helemaal weer goed te krijgen is hier misschien wel een (kleine) beloning voor!!!!

Laatst bewerkt:
De configuration.php, daar moet ook de database naam zijn ingevuld, die gegevens heb je gekregen van funpic, of ze staan op hun site.

Als je in de phpmyadmin zit, zie je linksboven de database naam:)

Ik heb database naam in gevult. Hoefd er dan nergens aangegeven worden dat de database op phpmyadmin.ja.funpic.de staat??

Ik kom ook nog niet verder met mambo, als ik mijn website op roep krijg ik standaardpagina van mambo, hoe zorg ik ervoor dat mij eigen website komt?

INSTALL al uitgevoerd!! Alleen doet de koppeling naar de database het niet!

Hoe moet ik in Mambo aangeven dat gegevens in sql-database staan.

Zou iemand me hier bij kunne helpen???, ik heb totaal geen idee hoe ik verder moet!

Laatst bewerkt:
Heb je dit bij de install niet aan moeten geven?:confused:
Anders moet je even de waarden goedzetten in configuration.php

Wijnands

Hey,

Uhm....

Jah ik moet met installation, mijn gegevens invullen dit heb ik ook gedaan. De installatie ging ermee akkoord, alleen weet ik niet cker of alle gegevens correct zijn.

Ik heb als webserver waar ik mambo op heb geinstalleerd: www.funpic.de

Als instellingen heb ik: (deel van configuratie.php)

$mosConfig_offline = '0';
$mosConfig_host = 'localhost';
$mosConfig_user = 'janhaarsma';
$mosConfig_password = '******';
$mosConfig_db = 'janhaarsma';
$mosConfig_dbprefix = 'mos_';
$mosConfig_lang = 'english';
$mosConfig_absolute_path = '/usr/export/www/vhosts/funnetwork/hosting/janhaarsma';
$mosConfig_live_site = 'http://janhaarsma.ja.funpic.de';
$mosConfig_sitename = 'http://janhaarsma.ja.funpic.de';

Denk je dat dit zo wel klopt? of moet dit anders?

Ik heb al een oude website die ik weer in mambo moet gaan zetten!

Ik heb de volgende bestanden van de oude-website(die draaide ook onder mambo)

Ik heb 1 sql-bestand. (heb ik al geimporteerd in phpmyadmin)

Ook heb ik bestand japero_template, met daarin bestanden als: index.php, mapje:css, mapje:imagese en bestand:templateDetails.

Waar moeten die bestanden komen te staan?

Moet ik de gebruikers die in sql-bestand staan ook toevoegen in mambo/administration?

Laatst bewerkt:
Nederlands forum
http://forum.mamboserver.com/forumdisplay.php?f=23

De templates zullen in een eigen map zitten en daar kun je dan degene welke je nu hebt bijplaatsen.
Dus in de files zoeken waar deze map zit.

Toevoegen via een sql bestand kan, doch het is niet de bedoeling dat bestaande tabellen worden overschreven.
Dus eerst je tabellen, de naam, controleren, en vergelijken met wat je wenst te plaatsen.

:cool:

ik begrijp dat van het sql-bestand nog niet egt!

Ik moet eerst in sql-bestand naam controleren enzo?
Daarna pas bestand importeren?

Ja, eerst controleren.
Dus bestand openen met kladblok of editor.

Nu kun je zien welke namen er voor de tabellen gebruikt worden.
Komen deze tabellen reeds voor, dan heb je een probleem.

Gooi dit in www.google.nl
php sql-bestand mambo
of
php sql-bestand

:cool:

Ik heb verbinding met phpmyadmin. en heb alles via database ingevoegd, en dit veranderde ook gelijk in http://janhaarsma.ja.funpic.de/administrator

Maar als ik nu de website oproep: janhaarsma.ja.funpic.de/templates dan krijg ik melding:

Direct Access to this location is not allowed.

Wat doe ik nog fout??

Directe toegang naar deze pagina is verboden.
Zegt wat het betekend, is beveiligd ofzo:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan