Mambo webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via "administrator" beheer je de site.
Van daaruit kun je een andere templates kiezen.

Overigens zijn alle mappen voorzien van een (lege) index om ongewenste bezoekers te weren, zodat ze de files niet kunnen zien.

:cool:

Ik heb de website al online gekregen, alleen kan ik opeens niet meer inloggen op

janhaarsma.ja.funpic.de/administrator

Wachtwoorden staan goed in: phpmyadmin en configuration.php of moet ik het wachtwoord ergens anders nog aanpasse?

Ik heb de website bijna weer helemaal online!

Ik zit nu nog met 2 probleempjes:

Teneerste:

Op de website stonden eerst ook plaatjes nu heb ik de plaatjes die in mapje images en images/stories geplaatst, alleen komen er op de website nog geen plaatjes. Wat doe ik fout?

Dit is de tekst in phpmyadmin:

<br /><table border="0"><tr><td>&nbsp;{mosimage}</td><td><div>{mosimage}</div><br /><br /><div><br /></div></td><td><br /><br /><br /><br /><div>Ruime stallen</div><div>bieden plaats voor</div><div>zowel eigen paarden </div><div>en pony's</div><div>als</div><div>pensionpaarden&nbsp;</div></td></tr><tr><td>&nbsp;{mosimage}</td><td><div>{mosimage}</div><br /><br /><div><br /></div></td><td><div>Appaloosa's, Paints </div><div>en Quarters, </div><div>de typische paardjes van</div><div>de prairie</div><br /></td></tr><tr><td>&nbsp;{mosimage}</td><td>&nbsp;{mosimage}</td><td>&nbsp;</td></tr></table><br />
Met daaronder images met daarin 6 bestandsnamen van plaatjes.

tentweede:

Op de oude website was het zo geregeld dat je kon inloggen door te gaan naar: websitenaam.nl/login

Hiermee kon je dan inloggen, en zo de website wijzigen. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat weer mogelijk is?

De plaatjesmap verplaatst?
In het script hebben de plaatjes een eigen plaats,
deze plaats staat in je config file en moet dus wel corresponderen.

Indien je via inlog wenst te werken kan dat,
gewoon de naam van de map veranderen.

Vele scripts hebben de map admin om in te loggen, en in de handleidingen wordt altijd geadviseerd om deze een eigen naam te geven, zodat niet iemand die het script kent ook met admin in te voeren de pagina te zien krijgt.
En ook kan inloggen, omdat de standaard inlog nog gebruikt wordt:
inlognaam admin
pasword admin.

Als ik bij Static content manager kijk, dan zie ik in rechtermenu de plaatjesnamen staan, als ik daar op klik komt er ook een plaatje te voorschijn.
Alleen staan de plaatjes niet in de tekst erbij, daar staat dan steeds {mosimage}.

Heb ook al geprobeert rechten van de plaatjes te veranderen ,maar dat hielp ook niks!

Zie anders website: http://janhaarsma.ja.funpic.de dan zie je overal wel {mosimage} staan.

Hoe voer je het plaatje in, schijnt op twee manieren te kunnen. (werk zelf niet met Mambo)

En........... komt meer voor:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&q=mosimage+mambo+error+no-image&btnG=Zoeken&meta=

Bug, of foute invoer of fout javascript?
Wordt speuren.

//edit
nog een google:
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&q=how-to-insert-an-image+mambo+&btnG=Zoeken&meta=

//edit 2
komt meer voor:
http://forum.mamboserver.com/search.php?searchid=1409147

Laatst bewerkt:
Kan iemand me helpen met het volgende probleem:

Overal waar een plaatje hoort te staan komt: {mosimage}
te staan. Volgens mij heb ik plaatjes wel op goeie plaats staan. Wat kan nog meer een probleem zijn waardoor plaatjes niet verschijnen?

Heb je de gegeven linken bekeken?

Heb je de laatste versie?

Er is een patch of fix voor.

De links kloppen heb ik gezien.
Het vreemde is, als ik in mambo de Preview bekijk, dan zie ik keurig alle plaatjes, maar als ik de website bezoek zie ik de plaatjes nog steeds als: {mosimage}

Waar ligt dit aan??

Ik gebruik versie Mambo 4.5.2

Dit ligt aan een fout in het script.

De Frontend en de Backend delen kloppen niet.

google met
mambo frontend backend mosimage
en ook met
mambo frontend backend

om te kijken of er daar een fix wordt aangeboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan