manage site

Status
Niet open voor verdere reacties.

krekwakwou

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2011
Ik heb een site gemaakt in Dreamweaver en deze gehost bij one.com.

Nu vraagt men in het dialoogvernster bij remote de host directory in te vullen. Weet iemand wat ik hier neer moet zetten?
Voorst moet ik iedere keer als ik dreamweaver opstart opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven in het manage gedeelte ondanks dat er een V teken staat bij save

Hallo krekwakwou.

Leuke naam trouwens. Volg de link daar staat alles over FTP van one.com en hoe je dat moet doen en nog heel veel meer. Heb je daar wat aan. Ik mag het wel hopen. Succes ermee.Laat eens weten wat het werd en of het lukte.:eek:;)

http://www.one.com/nl/support/guides-faq

Ik heb een host ftp gekregen en ook ingevuld. Ik kan ook de site uploaden naar one.com en zie dan in het gedeelde venster ook hetzelfde staan. Echter in het managegedeelte van de remote moet een host directery ingevuld worden en dat weet ik dus niet

Ben er inmiddels achter dat je bij "Host directory" en slash teken moet zetten, maar ook dan krijg ik niets te zien in de browser als ik mijn websitenaam intik. Ik krijg de volgende melding

Deze webpagina kan niet worden weergegeven
HTTP 403
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Voor deze website dient u zich aan te melden.

oke, ga ik een maandag doen. Heb je nog wel een antwoord voor me waarom ik iedere keer als ik dreamweaver opstart alle codes opnieuw moet ingeven, terwijl het vinkje save erbij staat?

Onderstaande tekst kwam ik tegen i.v.m het invullen van die host directory:
Als u niet zeker weet wat u moet invoeren als hoofddirectory, neemt u contact op met de beheerder van de server of laat u het tekstvak leeg. Op sommige servers is de hoofdmap gelijk aan de map waar u aanvankelijk verbinding mee maakt met FTP. U kunt daar achterkomen door verbinding te maken met de server. Als er een map met een naam als public_html of www of uw gebruikersnaam wordt weergegeven in de weergave Extern bestand in het deelvenster Bestanden, is dat waarschijnlijk de map die u moet invoeren in het tekstvak Hoofddirectory.

Hoe maak ik verbinding met de server ftp. of is het dat wat ik zie als ik de site upload?

Laatst bewerkt:
Ja dan kom je automatisch in je website terecht en zie je allerlei mappen en structuren.

Hier zie je een printscreen vanwat ik zie in de local en remote site. In Manage heb ik een slash teken gezet bij Host directory. KLopt dit als je de printscreen ziet of doe ik helemaal iets fout
ScreenShot002.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben nu zo ver dat ik op de browser wel de juiste vorm van de site zie ( linker kolm, boven en onderframe en mainframe) maar krijg dus bij ieder element de foutcode 403. De fout waarom het eerst helemaal niet lukte lag er aan dat de index fikle verkeerd stond. Nu dus wel de beeldvorm maar verder niets.

Het probleem zat hem in het feit dat je "permissions" moet geven om de site te laten zien. Deze optie zit niet in Dreamweaver. Mij werd geadviseerd om filezilla te gebruiken voor up en downloaden daar de functie daar wel in zit. Maar jah. dreamweaver is een totaalpakket en werkt verder super. Vaniut one.com heeft men dit veranderd en is nu zichtbaar op de browser.
Met dank aan iedereen die me geholpen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan