mandrake

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Is linux nu gratis of niet?

Ik vind geen download locatie voor mandrake zonder dat ik me ergens op moet abboneren.


B.Jager
 
Deze links werken niet jongens,dat had ik eerder al ontdekt,vandaar mijn vraag.


B.Jager
 
Geplaatst door hjllo
Deze links werken niet jongens,dat had ik eerder al ontdekt,vandaar mijn vraag.
Een beetje zoeken met Google leverde dit op.
http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#iso
Kies onder in de pagina voor "I'm already a member of the Club or plan on registering soon, please send me to the download page" en klik op "now" als het goed is krijg je nu een hele lijst met mirror servers.:)
 
Mijn excusses,ik had deze mirrors voor bittorrent files aangezien en heb toen niet verder gekeken dan dat mijn neus lang is.

Bedankt


B.Jager
 
Ik heb nu de cd's van mandrake,en dan?
Heb ik nog meer nodig of kan ik gewoon de cd erin doen en gaan?

Ik wil Linux als 2e OS gebruiken naast WinXP om zo Linux wat te leren kennen,maar toch mijn alle daagse zaken nog op XP te doen.

Er is zoveel verschillende info over linux,dat ik door de bomen het bos niet meer zie.


B.Jager
 
Je moet de BIOS zo instellen dat hij boot van de cd, dan doe je de eerste cd er in en start je de computer op. Dan wordt de installatieprocedure gestart en moet je gewoon de instructies op het scherm volgen.
 
Niet met dual-boot's aan de gang gaan als je nauwelijke iets weet van Linux. Het is veiliger, prettiger en leerzamer hier een tweede pc voor te gebruiken. Of gebruik twee hd's onafhankelijk van elkaar.

Het installeren zal nog wel lukken, maar als de problemen komen van het spelen met Linux moet je nog wel leren hoe je hersteld.
 
Als het echt zo moielijk is,dan voorlopig nog maar even geen Linux:(


B.Jager
 
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er komen nu steeds vaker vragen over Linux op het forum van leden die er net aan beginnen en weinig ervaring hebben in het werken met een console en het zelfhulp systeem van Linux. Intussen gebruiken ze wel dezelfde pc waarmee ze ook emailen, surfen en hun huiswerk/studie doen. Dit is gewoon geen handige combinatie.

Leer Linux kennen op een veilige manier. Probeer Knoppix (Linux vanaf een cd, geen installatie, geen problemen), installeer een distributie van Linux op een tweede harde schijf en ga er eens een paar dagen mee aan de slag. Koppel de schijf met Windows los, zodat die tenminste als vangnet kan dienen.

Het beste is een tweede pc, zodat op de eerste het internet toegankelijk blijft om antwoorden op problemen/vragen te vinden. Niets is frusterend als een niet-werkend systeem zonder internet (been there, done that).

Linux moet je willen! Beter zeker, dan zuur!
 
Dan moet ik de zolder maar even op,om van alle onderdelen weer even een pc'tje te bakken.:D

Thanks voor de reply's:thumb:


B.Jager
 
Geplaatst door hjllo
Dan moet ik de zolder maar even op,om van alle onderdelen weer even een pc'tje te bakken

That's the spirit! Van oude onderdelen kan je altijd iets leuks maken. Zo heb ik pas nog een mp3 server gebouwd van een hele oude pentium(met Linux uiteraard).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan