Mandriva 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik ben van plan Mandriva 201 te gaan installeren. Maar nu zit ik met een probleem, dat ik altijd met Linux heb. Mijn internet, altijd als ik Linux installeer, doet mijn draadloos internet het niet. Nu heb ik een tijd met Ubuntu gewerkt, en daar kon ik drivers installeren voor mijn internetkaart. Dat kon door te klikken op dat Dash menu, en dat extra stuurprogramma's. Maar hoe kan ik dit doen in Mandriva 2011? Want als ik nu al weet dat het niet lukt heeft het ook geen zin om het te installeren. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Gewoon bekabeld internet zou zo moeten werken, draadloos hangt af van wat er inzit.
Mandriva is wat dat betreft een stuk gebruikersvriendelijker als Ubuntu (mijn mening) Mochten er geen drivers voor in Mandriva zitten kun je gebruik maken van Ndiswrapper.
Maar download eens de liveCD van 2011 en draai een live sessie en kijk of de kaart gevonden wordt in het Mandriva Configuratie Centrum (MCC).

Bekabeld werkt inderdaad, bij Ubuntu werkt bekabeld ook, maar bij Mandriva en Ubuntu werkt draadloos niet, en bij Ubuntu kan ik een
driver installeren zodat draadloos wel werkt, maar ik weet niet hoe dat bij Mandriva moet.

Ga naar start /gereedschappen /systeemgereedschappen/ uw computer configureren (rootwachtwoord invoeren) /netwerk & internet /nieuwe interface kies voor draadloos.
Je krijgt twee opties Mandy kent de kaart of je kan met Ndiswrapper aan de slag, je hebt dan het *.inf bestand nodig van de originele cd van je w-lan.

Om die instellingen aan te passen moet je root zijn, voor de live cd is het root wachtwoord: root

Anders ga eens naar www.mandrivaclub.nl en stel je vraag daar ook eens. Zie je daar dan wel

Owja het is wel makkelijk als men weet wat voor w-lan erin zit.

Zoals ik al zei probeer eerst eens de live-CD van MAndy

Met de livecd wordt mijn Wi-Fi kaart wel aangegeven: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g LP-PHY.
Als ik erop klik, dan komt er dit te staan: Van het geselecteerde apparaat is het niet mogelijk om met het stuurprogramma wl de
netwerkaansluiting te vinden.

Ik heb hem aangesloten op ethernet (Bekabeld) Zit nu ook op Mandriva.

Het is gelukt! Bedankt voor het zoeken naar die link.
Kan ik eindelijk verbinden met draadloos internet met Mandriva.

Het is de mooiste (beste) distro, gebruik het nu al ongeveer 10 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan