manier om alle HTML pagina's aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Dag iedereen,

is er een manier om makkelijk al mijn html bestanden aan te passen. Ik zou bv graag iets bijplaatsen in de navigatiebalk, maar dan moet ik al mijn HTML bestanden handmatig aanpassen.
Of is er dan toch ten minste een manier om ervoor te zorgen dat ik later mijn nieuwe webpagina's makkelijk kan aanpassen, een sjabloon of zoiets. Ik gebruik gewoon kladblok en heb dus geen software genre Dreamweaver etc.

Bedankt

Als je server PHP ondersteunt kun je dat gebruiken. Das de makkelijkste oplossing.

Waarom neem je geen CMS? Dan hoe je maar 1x je menu's aan te passen.
Alles werkt dan een stuk fijner en overzichtelijker!

Mmm, en dan eerst proberen je eigengemaakte html-structuur en css-opmaak in een template van zo'n CMS te proppen? Algehele rebuild van de site?
Lijkt een beetje op een kanon om een mug te verslaan. ;)
Ik zou het bij een simpele muggenmepper houden: php, zoals Frats al zei.
  • html-fragment uitknippen,
  • regeltje php ervoor in de plaats,
  • klaar!
Geen toestanden, kan gewoon met Kladblok. :)
Voordeel hierbij ook: als je bv. het menu-fragment hebt gemaakt, kan je op je eigen tempo alle 2600 pagina's van de site doorlopen om daar het menu uit te halen en er het ene php-regeltje voor in de plaats te zetten.
Alle oude pagina's blijven werken (zolang er niets in het menu veranderd wordt), alle gewijzigde pagina's lopen ook meteen na het uploaden.

De al gewijzigde pagina's worden dan al automatisch bijgehouden door aanpassing van het menu-fragment. Die hoef je alvast niet meer te doen! Maar het knip- en plakwerk gaat veel vlugger dan per pagina iets in het menu te moeten veranderen.
En dat knip- en plakwerk is éénmalig! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan