Hoi allemaal!
Ik zit vast met een relationship die ik netjes in access probeer te zetten.
Ik heb access al een tijdje niet gebruikt, dus iedere vorm van hulp wordt erg gewaardeerd!
Er zijn 10 bedrijven, welke 1 of meerdere problemen hebben (max 10).
Deze problemen worden verholpen door 1 of meer oplossingen (max 10)
Dus als voorbeeld:
Bedrijf X heeft probleem 1, 2 en 3. Ze gebruiken oplossing A, B, C en D.
Probleem 1 is verholpen door A
Probleem 2 is verholpen door A, C & D
Probleem 3 is verholpen door B & C
Maar het volgende bedrijf kan andere oplossingen gebruiken voor dezelfde problemen, of andere problemen waar ze dezelfde oplossingen voor gebruiken (dit staat dus niet vast).
Hoe kan ik dit het beste in een database zetten? Moet ik een aparte tabel maken voor ieder probleem waar ik checkboxes gebruik om de oplossingen voor dat probleem bij te houden?
Hopelijk is mijn probleem helder, het is geen standaard many-to-many relationship waarbij ik de primary keys kan combineren.
Alvast bedankt voor je tijd en moeite,
Wardus
Ik zit vast met een relationship die ik netjes in access probeer te zetten.
Ik heb access al een tijdje niet gebruikt, dus iedere vorm van hulp wordt erg gewaardeerd!
Er zijn 10 bedrijven, welke 1 of meerdere problemen hebben (max 10).
Deze problemen worden verholpen door 1 of meer oplossingen (max 10)
Dus als voorbeeld:
Bedrijf X heeft probleem 1, 2 en 3. Ze gebruiken oplossing A, B, C en D.
Probleem 1 is verholpen door A
Probleem 2 is verholpen door A, C & D
Probleem 3 is verholpen door B & C
Maar het volgende bedrijf kan andere oplossingen gebruiken voor dezelfde problemen, of andere problemen waar ze dezelfde oplossingen voor gebruiken (dit staat dus niet vast).
Hoe kan ik dit het beste in een database zetten? Moet ik een aparte tabel maken voor ieder probleem waar ik checkboxes gebruik om de oplossingen voor dat probleem bij te houden?
Hopelijk is mijn probleem helder, het is geen standaard many-to-many relationship waarbij ik de primary keys kan combineren.
Alvast bedankt voor je tijd en moeite,
Wardus