map beveiligen met wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hoi forumgenoten:

Weet iemand of het mogelijk is om een map te beveiligen met een wachtwoord?

Vriendelijke Groeten, Jan.:)

kan dit ook voor een volledige extrerne harde schijf direct te beveiligen wanneer hij opstart en dat hij dan een wachtwoord vraagt wanneer je erin wil?

Volgens mij bestaat dat niet.

Je kunt wel encryptie gebruiken om te beveiligen.
http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_compusec/index.html

Deze tool heeft o.a
Encryption for Diskettes and Removable Media Devices such as ZIP drives, USB thumb drives or Memory sticks

Maar let wel goed op met gebruik van encryptie. Als je het wachtwoord vergeet is het einde verhaal. Een wachtwoord is nog wel te achterhalen maar met encryptie niet.
Wachtwoord kwijt is gegevens kwijt.

Test dit dus eerst goed uit zodat je de werking ervan snapt.

Hoi:
Het gaat om mappen op een externe harde schijf, dit lukt helaas niet met de Windows optie. Die werkt alleen op de interne harde schijf... Het programma Locker heb ik uitgeprobeerd, maar kan het nu niet meer verwijderen... (Ik vind het niet belangrijk genoeg om er geld aan te gaan uitgeven. Dacht dat het gratis software was, maar het is een demo. Weet iemand hoe het te verwijderen?Via software verwijderen gaat het niet, ik moet dan ergens het wachtwoord invullen maar kan niet vinden waar...:)
Groet, Jan.

ja maar encryptie... :eek:
duurt dat eerst al niet lang om op al die bestanden een encrypie te zetten? En dan nog voor te decoderen als ik gewoon even snel een film wil zien... ?
---
Je kan het programma mss proberen te verwijderen met ccleaner

Ik heb het programma uiteindelijk toch kunnen wissen in het programma zelf, na fiks zoeken...
Heel erg bedankt voor alle tips van iedereen!! Ben heel wat wijzer geworden.

Vr. groet, Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan