map beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hi,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een map met inhoud zo te beveiligen dat deze alleen maar gedelete kan worden als je daar bijvoorbeeld een password of iets dergelijks voor hebt ingevoerd.

Ik deel nu een PC met een ander persoon en heb belangrijke data van diverse GB erop staan.
Het zou zeer vervelend zijn als dit per ongeluk gedelete zou worden. Kan ik het mapje onzichtbaar maken en dat het dan met een pasword of zo zichtbaar word.
In ieder geval is het belangrijkst dat de map niet verwijderd kan worden, of het zichtbaar is of niet is niet zo belangrijk. Als er zo'n proggie bestaat of een mogelijkheid in win2000 dan zou ik dit graag weten.

Alvast bedankt,

Ray

Stel de rechten van de map zodanig in dat andere gebruikers alleen kunnen lezen en jij de enige bent die full control heeft. Windows 2000 ondersteund dit bij default. Zit in het NTFS filesystem.

als je windows XP hebt, kan dat door het in jouw eigen mijn documenten te zetten. die map is namelijk beveiligd tegen andere gebruikers. dat heeft natuurlijk nooit zin als jouw account niet met een wachtwoord is beveiligd :D
heb je geen aparte account of helemaal geen winXP, zijn er waarschijnlijk wel andere manieren maar die weet ik zo 123 niet

[edit]ik zie dat je w2k hebt en daar kan dit ook vlgns mij[/edit]

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst van diversen naar software win2000

Hi,

Ik had gehoopt op een syteem met een password.
Ik heb nu wat settings veranderd en op deze manier kan de map niet benaderd worden. Als ik er dan wat mee wil doen moet ik de settings weer terug veranderen. Op deze manier is het wel een beetje opgelost maar nog niet zoals ik wil.
Wat vreemd dat ze vanuit Windows niet gewoon de optie vezonnen hebben dat je een mapje kan beveiligen met een password dat zou tich wel zo gemakkelijk zijn.

Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een proggie waarmee je files kan beveiligen misschien dat dit ook werkt voor een mapje. Ik kan anders ook de map niet zichtbaar maken zolang de optie verborgen bestanden dan niet is aangevinkt zie je de map niet eens. Ik ga nog ff kijken wat ik allemaal op het net tegen kom hierover. In ieder geval bedankt voor de reacties :-)

Als ik iets vind dan post ik het hier,

Ray

Perfecte oplossing

Hi,

Ik heb de perfecte oplossing gevonden.
Er is een proggie genaamd easy file en map protector genaakt door deze firma http://www.softstack.com

Voor mij de perfecte oplossing het is mogelijk om super simpel een mapje tegen alles waar ik maar bang voor was te beschermen. Je kan het proggie zelf met een password beveiligen zodat het zelfs een mooie beveiliging is tegen ongewenste bezoekers.
Maar daar ging het mij niet om maar wel handig.
Ik hoef niet meer bang te zijn dat ik via undelete moet gaan proberen delete files terug te krijgen al heeft Norton daar ook al zijn nut vaak bewezen ;-)

Zolang de map niet geactiveerd word bestaat deze niet en kan je deze niet deleten verplaatsen noem maar op.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze niet zo iets simpels standaard in Win2000 hebben gezet.

Tot het volgende probleem :-)

Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan