map bootscreen xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhacker

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
hallo, ik ben op zoek naar de map waar de afbeeldingen van het bootscreen van xp in staan zodat ik deze kan aanpassen ik ben niet op zoek naar proggs waar dit mee kan.

alvast bedankt:thumb:

Haha. Je wilt em dus editen.... Daar ben ik ook naar op zoek, maar dan met Vista. Ik gebruikte eerst een progje maar nu wil ik 'em in PS gaan editen. IK denk dat de map wel hetzelfde blijft bij Vista en XP.
iK ga me dus abonneren op deze vraag, kan ik er misschein ookn wat mee.

ja dat ben ik ook van plan en ik wist eerst welke map het was maar dat ben ik vergeten:o.

helaas, ik moet je teleurstellen: deze afbeeldingen staan in geen enkele map!
ze staan in een programma.
microsoft doet er alles aan om de gebruiker zo min mogelijk toegang tot deze dingen
te geven. ik moet je toch progjes als Bootskin of Booteditor aanbevelen,
maar als je perse een bestand wilt editen moet je Resource Hacker gebruiken met een tutorial op het internet.

sorry :)

succes d'r mee, want ik heb er zelf ook lang mee staan stuntelen
en heb het uiteindelijk moeten opgeven. :thumb:

ja resource hacker is de beste optie waarschijnlijk en heb de afbeeldingen ook bewerkt maar dan heb ik et bestand verandert en erover heen gekopierd maar dan nog laad hij em niet.iemand enig idee hoe dit komt?

Laatst bewerkt:
tja eeh... kan vele oorzaken hebben.
ten eerste windows xp ondersteund alleen 16-kleuren bootscreens.
de boot (ntoskrnl.exe) is echter heel gevoelig, wat wil zeggen dat als er een fout in zit
je windows niet meer kunt opstarten, dus moet je het echt met een goede tutorial doen
die je vertrouwd!
http://www.jakeludington.com/windows_xp/20060219_change_xp_boot_screen.html
en http://sarahlane.typepad.com/sarahword/2004/06/hack_your_xp_bo.html
lijken mij goede sites, MAAR MAAK ALTIJD BACKUPS ALS JE GAAT EDITEN!!
het kan ook zijn dat je een instelling niet goed hebt gedaan, want volgens mij werkt ntoskrnl.exe op een hele apparte manier.

eigenlijk is dat het wel :D

suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan