Map delen met Vista-laptop en XP-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijs Weustink

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
13
Ik heb een pc met XP gedraad aangesloten op een Speedtouch-modem (KPN).
Vorige week heb ik een laptop gekocht met Vista die ik draadloos op hetzelfde modem heb aangesloten.
Verbinding werkt OK.

Nu wil ik een map die zich op de pc bevindt zichtbaar maken op de laptop.
Ik heb geprobeerd dat te doen door de instellingen van de map via 'Delen' een netwerkmap te maken maar zo simpel schijnt het niet te werken.
Ik zie 'm namelijk niet verschijnen op de laptop.

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen?
Alvast bedankt!
 
map delen op vista laptop.

Hallo.

Als je een map op een andere pc wil delen op de vista laptop moet je in je firewall de ip adres van die andere pc opgeven.
Dit moet je doen in de firewall van windows vista en als je een andere firewall heb draaien B.V. van norton dan moet je het in die firewall opgeven.
Ik heb het hier ook gedaan en werkt uit de kunst.

Groeten Cees.
 
Beste Cees,

Zou je me kunnen vertellen hoe ik dat precies doe?
- waar vind ik de ip-adressen van beide computers
- waar in Norton moet ik die precies invullen
- kan ik op de laptop ook de map zien als de pc uitstaat

Ik heb niet zoveel kennis van netwerken dus ik hoop dat je me hiermee nog wat verder kunt helpen.

Vriendelijke groet,

Thijs
 
Zorg ervoor dat beide computers in dezelfde werkgroep zitten. Bij XP is de default setting namelijk "WORKGROUP", bij Vista is dit "MSHOME".

In XP kan je dit wijzigen door :

Recht klikken op "Mijn Computer"
Selecteer Eigenschappen
Selecteer Computer Naam

Na de wijziging de computer opnieuw opstarten.


groeten,

Webster18
 
Duidelijke stappen

Bedankt voor jullie reacties.
Als totale netwerknitwit heb ik echt behoefte aan een helder stappenplan dat ik kan doorlopen.
Ik weet nu niet zo goed waar ik moet beginnen..
 
Welke firewall?

Moet je eerst eens zeggen wat voor firewall je hebt draaien. Norton, Macafee, Zone Alarm, iets anders....?
 
Beste Thijs,

Hierbij kan ik je helaas niet helpen, ik heb zelf McAfee. Waarschijnlijk zijn er wel andere forumleden die hun weg in Norton weten.
Wat zeker ook kan helpen is beide PC's in dezelfde werkgroep zetten (zie mijn vorige post). Dat kan je alvast uitproberen.

Je kan eventueel ook eventjes je firewall uitzetten (voor de test) om te proberen of je dan wel de map zichtbaar krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan