Map Design Tool gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yottz

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
34
Hallo,

Ik had het idee om een nieuw RPG spel te ontwikkelen en daarvoor zou ik graag wat maps willen maken. Het is wat oriënterend bedoeld om gewoon een beetje wat te ontwerpen, dus het hoeft niet perse exporteerbaar te zijn. Verder moet het vooral land/continentaal gericht zijn en feitelijk wat ik ook gewoon op papier zou kunnen doen maar dan digitaal omdat ik anders honderden onoverzichtelijke a4'tjes moet gebruiken.

Dus hebben jullie misschien een idee? Het liefste moet het programma ook niet te ingewikkeld zijn en ook geen geld kosten. Fractal Mapper leek me bijvoorbeeld wel wat maar van de trial versie snapte ik niks en dat zegt ook eigenlijk al dat het geld kost. Het hoeft ook niet perse iets met map design te maken te hebben, een handig tekenprogramma is ook goed.

`Yottz.
 
Vraag verplaatst :)
 
een nieuw spel maken is echt ontzettend veel werk, zowat iedere maand komt deze vraag opnieuw voorbij
en geef ik antwoord en wanneer men dan doorkrijgt hoeveel werk t precies is dan haakt men af. wat begrijpelijk
is. dus een game maken kun je beter vergeten, je praat dan echt over 2 jaar dagelijks werk, minstens. waarbij
komt dat je vele verschillende moeilijke programma's moet kunnen bedienen tot in perfectie, zodat je models
kunt maken, die kunt riggen en animeren. je moet texturen maken, sounds, effecten, etc etc etc.,

wat in jou geval beter is is dat je een mod maakt, een modification.
dit wil zoveel zeggen als dat je een bestaande game neemt, en dan alles wat in die game zit aan effecten, models, texturen,
animaties, etc gebruikt voor je eigen nieuwe levels die je dan met die game kunt afspelen.
je kunt deze dan door iedereen laten spelen, je mag er enkel GEEN geld voor vragen.
door een mod te maken spaar je echt minstens 2 jaar dagelijks lange dagen werk uit, en dat is nog te doen ook voor 1 persoon.
maak zelf al 12 jaar mods.

maar, makkelijk is het niet. je zult altijd de editor moeten leren bedienen en dat is gewoon een intensief leerprocess van minstens
3 maanden, daarnaast zul je toch de engine waarop de game draait een beetje moeten doorgronden. dus, denk niet dat je dit
even kunt doen in 3 weken tijd, of 3 maanden wat dat betreft, we praten altijd over jaren, naar gelang je mod groot is.

werk zelf nu aan mijn laatste HL2 sp-mod, kan je wel wat alten zien zodat je weet wat zoal mogelijk is met modden;
http://www.moddb.com/mods/episode-3-the-closure/news/9th-massive-update

succes,
leon
 
Hoi Leon, bedankt voor je antwoord.

Ik denk niet dat je mijn vraag helemaal had begrepen, of ik heb het wat onhandig geformuleerd. Ik wilde namelijk wat "maps" dus zeg maar gewoon landkaarten maken die dan mogelijk de blauwdrukken kunnen zijn voor een spel. Echter ik ben niet van plan via dat programma dan weer de kaarten te linken aan sourcecodes en om vervolgens in een spel te implementeren. Of in andere woorden ik zoek eigenlijk gewoon een handig onafhankelijk tekenprogramma voor stad/land/continent kaarten. Het spel zelf (als het ooit komt) zal nog heel lang duren alleen en ik ben nu feitelijk dan ook alleen alvast een beetje bezig met het uitdenken van hoe de gamewereld eruit ziet. Mocht ik dan overgaan op verdere documentatie/programmering dan hoef ik in ieder geval niet meer op papier de maps/quests e.d. voor in het spel te verzinnen. Dat was dus een beetje mijn punt.
 
Laatst bewerkt:
aha, nu snap ik het.
helaas heb ik zelf nooit landkaarten gemaakt en ik speel ook geen
rpg games, ben meer een fpshooter gamer.
maar, heb even gegoogeld voor je en er zijn wat forums waar ze hierover praten.
schijnt dat er niet echt een programma voor is voor zover ik t heb begrepen. er zijn wat
kunstenaars die bekend zijn om hun landkaarten, maar die gebruiken toch bestaande
teken programma's zoals photoshop etc. maar, ik raad je aan gewoon zelf ook nog even
rond te snuffelen op t net met de zoek opdracht "rpg landkaarten maken", misschien dat
je dan toch een programma kunt vinden. google earth biedt een optie voor zelf kaaten maken
maar dan gaat t toch om bestaande kaarten die je kunt bewerken.

succes,
Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan