Map "Documents and settings" onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon moest daar iets doen of nakijken ivm een door hem geïnstalleerd programma.
Welk programma weet ik zo niet. Als dat van belang is zou ik het moeten navragen.

Zowiezo is de Documents and Settings map nu Users geworden, en de Local Settings Local onder app data. Onder de meeste Windows 7 systemen wel in ieder geval. Mocht u toch ergens naar zoeken, gebruik dan de zoek functie binnen Windows 7 -> En dan rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren.

PS.

Home Premium gebruik ik niet, ik gebruik vooral Ultimate. Als deze mappen niet bij uw zoon staan, gebruikt uw zoon waarschijnlijk een andere versie. En dan zou ik vooral aan deze mappen vast houden (Doc & Settings -> Users - Local Settings -> App data/Local).

Laatst bewerkt:
Home Premium gebruik ik niet, ik gebruik vooral Ultimate. Als deze mappen niet bij uw zoon staan, gebruikt uw zoon waarschijnlijk een andere versie. En dan zou ik vooral aan deze mappen vast houden (Doc & Settings -> Users - Local Settings -> App data/Local).

Mijn zoon heeft ook Home Premium.
Hij heeft wel een (engelse) OEM versie. Kan dat iets uitmaken?

Mijn zoon heeft ook Home Premium.
Hij heeft wel een (engelse) OEM versie. Kan dat iets uitmaken?

Nee, dat hoort niks uit te maken, volgens mij.
Wel heb ik even doorgezocht (Ik ben er op gebeten om dit probleem op te lossen, haha!)

[Start] -> [Computer] -> [Rechtermuisknop C:] -> [Eigenschappen] -> [Beveiliging] -> [Bewerken] -> [Zet alles op toestaan voor de gebruikersgroep die geselecteerd staat].

Dit zou het beveiligings probleem op moeten lossen!!

Ik krijg net van mijn zoon door dat zijn probleem ondertussen is opgelost.
Dat hij de genoemde/niet gevonden mappen nodig had "ligt idd gevoelig" :-)

Ik krijg net van mijn zoon door dat zijn probleem ondertussen is opgelost.
Dat hij de genoemde/niet gevonden mappen nodig had "ligt idd gevoelig" :-)

Mooi dat het opgelost is!!
Hebben mijn oplossingen nog wat geholpen aan het probleem?

Mooi dat het opgelost is!!
Hebben mijn oplossingen nog wat geholpen aan het probleem?

Hij heeft de oplossing uiteindelijk gevonden door alle mappen die hij wel had te openen en daardoor toch de map gevonden die hij nodig had. Maar het was niet iets wat in dit topic werd aangereikt.

Niettemin worden jullie namens hem hartelijk bedankt voor de moeite.

[Start] -> [Computer] -> [Rechtermuisknop C:] -> [Eigenschappen] -> [Beveiliging] -> [Bewerken] -> [Zet alles op toestaan voor de gebruikersgroep die geselecteerd staat].

Dit zou het beveiligings probleem op moeten lossen!!

Aangevinkt stond daar alleen "Speciale machtiging".
Ik heb het op "Volledig beheer" gezet, maar kreeg toen de foutmelding vlg bijgaande afbeelding. Ik kan het niet meer terugzetten naar de oorspronkelijke stand.
Heb ik nu een probleem?
Bij mij is nu ook de map "Local Settings" verdwenen.

fout bij toepassen beveiliging.JPG

Aangevinkt stond daar alleen "Speciale machtiging".
Ik heb het op "Volledig beheer" gezet, maar kreeg toen de foutmelding vlg bijgaande afbeelding. Ik kan het niet meer terugzetten naar de oorspronkelijke stand.
Heb ik nu een probleem?
Bij mij is nu ook de map "Local Settings" verdwenen.

Bekijk bijlage 126639

Dat is wel heel erg apart.
En als u alle 'vinkjes' weg haalt, is het probleem dan nog actief?

Denk dat het verschil toch echt in Windows Home Premium / Ultimate zit. Ik denk dat het verstandiger is, als iemand met Windows Home Premium ervaring u even verder helpt.

PS.

U kunt nu gewoon alles nog op uw computer doen. Enkel is het wel vreemd dat dit probleem nu op duikt.

Laatst bewerkt:
Dat is wel heel erg apart.
En als u alle 'vinkjes' weg haalt, is het probleem dan nog actief?

Alle vinkjes weghalen lukte niet. Ik kreeg verschillende foutmeldingen en uiteindelijk "toegang geweigerd".
Dus voorlopig staat het nog steeds op "volledig beheer".
kan beveiliging in gevaar brengen.JPGwindows beveiliging.JPGwijzigingen niet opslaan.JPGfout bij toepassen beveiliging 2e.JPG

Heel erg apart. Het kan verder geen kwaad voor uw PC. Echter, mocht u zeggen, ik wil de situatie toch nog terug draaien -- kunt u altijd, als laatste red middel - systeemherstel uitvoeren.

Hier kunt u komen, door middel van:

[Start] -> [Configuratiescherm] -> [Onderhoudscentrum] -> [Herstel] -> [Systeemherstel starten] -> [Kies vervolgens een dag voor vandaag. Het liefst zo dichtbij mogelijk, in verband met bestanden, of andere instellingen die verloren kunnen gaan.]

Systeemherstel was toch niet nodig. Toen ik de volgende keer mijn PC opstartte was de situatie weer als van ouds.

Mijn zoon kan weer vooruit, en mijn eigen probleem is momenteel niet dringend.
Daarom zal ik dit topic voor nu afsluiten.
Allemaal hartelijk bedankt.
Groetjes Marij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan