Map ESP (Z:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Twee weken geleden stond opeens de map ESP (Z:) op mijn PC
Ik heb hem toen via allerlei omwegen kunnen verwijderen, met flink wat google zoekwerk.
Ik heb geen toegang tot deze map.
Sinds vanmorgen is de map weer terug, hoe kan ik deze verwijderen?

Het betreft een EFI partitie die normaal gesproken onzichtbaar is en (soms) een driveletter krijgt als deze door Windows geupdate wordt. Kennelijk is een van de laatste windows updates niet helemaal lekker gegaan en is de letter niet verwijderd.
Via schijfbeheer zou je de letter kunnen verwijderen of je kunt wachten tot windows dat tzt zelf doet.

ESP = EFI system partition.

Het verwijderen van deze partitie kan je systeem onstabiel maken, ik zou hier geen risico's nemen.

Dank voor jullie reactie. Helaas is er iets flink mis gegaan, want na opstarten kon ik niet meer in windows.
Ik kon nog wel in Ubuntu en ben nu al een volle dag bezig om windows weer aan de praat te krijgen vanuit ubuntu
Windows is hibernated en ik heb alles geprobeerd om dat op te lossen.
Bestanden zijn inmiddels gered, zelfs een schone installatie zou welkom zijn.

Iemand een tip om mijn product key te achterhalen?
Iemand een tip voor een schone installatie?
Ik krijg de ene na de andere foutmelding en loop compleet vast

ESP = EFI system partition.

Het verwijderen van deze partitie kan je systeem onstabiel maken, ik zou hier geen risico's nemen.

je moet de partitie ook niet verwijderen maar alleen de door Windows toegekende driveletter. Dan wordt de partitie (die sowieso alleen gebruikt wordt vóórdat Windows is gestart) onzichtbaar vanuit windows.

Windows 10 heeft geen product key om in te voeren, die staat online opgeslagen dus een herinstall zou gewoon moeten werken.

Hahaha, helaas wel, maar het is goedgekomen.... na een hele lange avond, nacht en dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan