Map Favorieten verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramon38

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
41
Sinds 29-01-2015 was plots de map Favorieten verdwenen.Heel erg want daar zit o.a mijn bankmap in.
Ik heb Win.7 en de map zat op de C-partici.

Wat moet ik doen om de map weer te vinden. System herstel werkt ook niet en met Rucova oon geen resultaat.

Alvast H.dank

Ramon
 
Probeer eens het volgende (werkt voor favorieten in Internet Explorer, maar NIET voor Chrome en Firefox).
Natuurlijk vermeldt je niet welke browser het over gaat? En ook niet of die map Favorieten een zelfgemaakte map is of dat je inderdaad de plek bedoelt waar Internet Explorer de bookmarks in zet?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites

Wat je vraag met "Hardware overige" te maken heeft ontgaat met trouwens.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, het gaat om Internet Explorer.De map Favorieten zat in Win.7 en daar heb ik dus mijn mappen in gedaan en had nooit een probleem mee vanaf 2008. Wat bedoel je met :[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites[/
Ramon
Probeer eens het volgende (werkt voor favorieten in Internet Explorer, maar NIET voor Chrome en Firefox).
Natuurlijk vermeldt je niet welke browser het over gaat? En ook niet of die map Favorieten een zelfgemaakte map is of dat je inderdaad de plek bedoelt waar Internet Explorer de bookmarks in zet?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites

Wat je vraag met "Hardware overige" te maken heeft ontgaat met trouwens.

Tijs.
 
Oftewel: Het Uitvoeren vakje openen (=[Windows-toets]r toetscombinatie) en daar shell:favorites invullen en op OK klikken.

Tijs.
 
Het is gelukt maar alle items in de map zijn wat door elkaar op de C-schijf. Ik weet nu niet hoe ik dit moet terug zetten in de map Favorieten ( Ster) rechtsboven in .Kan je mij hiermee helpen?? Heel erg bedankt met je vorig advies. Heel erg knap hoor.
Oftewel: Het Uitvoeren vakje openen (=[Windows-toets]r toetscombinatie) en daar shell:favorites invullen en op OK klikken.

Tijs.
 
Even een recap, geef aan wat klopt en wat niet (en wat er dan niet aan klopt):
a. Het gaat je om de Favorieten in Internet Explorer (dus niet die van een andere webbrowser).
b. De map die ik je liet openen bevat alles van die Favorieten die je 'kwijt' was.
c. In Internet Explorer zélf op Favorieten klikken ( Ster ) toont niet de inhoud van de map van b.

Tijs.
 
a. Het gaat je om de Favorieten in Internet Explorer (dus niet die van een andere webbrowser).
b. De map die ik je liet openen bevat alles van die Favorieten die je 'kwijt' was.
c. In Internet Explorer zélf op Favorieten klikken ( Ster ) toont niet de inhoud van de map van b.
Dit klopt.

Even een recap, geef aan wat klopt en wat niet (en wat er dan niet aan klopt):
a. Het gaat je om de Favorieten in Internet Explorer (dus niet die van een andere webbrowser).
b. De map die ik je liet openen bevat alles van die Favorieten die je 'kwijt' was.
c. In Internet Explorer zélf op Favorieten klikken ( Ster ) toont niet de inhoud van de map van b.

Tijs.
 
Ok, dit kan 2 dingen betekenen:
a. [Onwaarschijnlijk, dus alleen genoemd voor de volledigheid] Je hebt handmatig de snelkoppelingen/favorieten uit die ene map verplaatst naar een andere map.
b. De register-instellingen staan niet goed (meer), want standaard is de map die ik je liet openen de map waar Internet Explorer kijkt naar zijn Favorieten.
Welke het is (of zijn) weet ik zo snel niet, dus ik vraag even wat aan jou:
Start Regedit.exe
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Bij mij bevat de registerwaarde Favorites (in rechter deelvenster):
C:\Users\tijs\Favorites

Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Bij mij bevat de registerwaarde Favorites (in rechter deelvenster):
%USERPROFILE%\Favorites

Wat staat er bij die registerwaardes bij jou?

Tijs.
 
Hallo Tijs,
ik heb de opdracht uitgevoerd en zie de Bijlagen.
Ok, dit kan 2 dingen betekenen:
a. [Onwaarschijnlijk, dus alleen genoemd voor de volledigheid] Je hebt handmatig de snelkoppelingen/favorieten uit die ene map verplaatst naar een andere map.
b. De register-instellingen staan niet goed (meer), want standaard is de map die ik je liet openen de map waar Internet Explorer kijkt naar zijn Favorieten.
Welke het is (of zijn) weet ik zo snel niet, dus ik vraag even wat aan jou:
Start Regedit.exe
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Bij mij bevat de registerwaarde Favorites (in rechter deelvenster):
C:\Users\tijs\Favorites

Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Bij mij bevat de registerwaarde Favorites (in rechter deelvenster):
%USERPROFILE%\Favorites

Wat staat er bij die registerwaardes bij jou?

Tijs.
 

Bijlagen

  • Register.jpg
    Register.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 76
Zie dat Favorites in de Shell Folders sleutel op jouw schermafdruk staan genoteerd als een submap van je Afbeeldingen map!
Dubbelklik op de Favorites registerwaarde, en verander de inhoud naar:
C:\Users\Ramon\Favorites

Overigens had ik ook gevraagd om de waarde van Favorites in de andere sleutel (dus in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders)
Daar moet bij jou (komen te) staan:
%USERPROFILE%\Favorites

Herstart daarna je computer en kijk of dan (in Internet Explorer) de favorieten weer 'terug' zijn.

Tijs.
 
Register B.jpg

Sorry maar het lukte niet de andere sleutel te sturen tot nu dan,

Ramon
 
Dat is dezelfde sleutel als die van eerder(!) Dus je toont in je schermafdruk niet sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
maar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Overigens heb ik in mijn vorige posting al aangegeven wat er moet staan als registerwaarde Favorites in de
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
sleutel, namelijk:
%USERPROFILE%\Favorites

Tijs.
 
Favorieten A.JPGFavorieten B.jpgIk heb deze aktie nog niet uit gevoerd omdat ik eingelijk de draad kwijt ben. ik heb n.m.l Favorieten Ramon staan en vraag mij af wat ik nu moet. zie bijlagen
Zie dat Favorites in de Shell Folders sleutel op jouw schermafdruk staan genoteerd als een submap van je Afbeeldingen map!
Dubbelklik op de Favorites registerwaarde, en verander de inhoud naar:
C:\Users\Ramon\Favorites

Overigens had ik ook gevraagd om de waarde van Favorites in de andere sleutel (dus in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders)
Daar moet bij jou (komen te) staan:
%USERPROFILE%\Favorites

Herstart daarna je computer en kijk of dan (in Internet Explorer) de favorieten weer 'terug' zijn.

Tijs.
 
Ok, ik ga het je nu heel simpel maken, en als je er dan nog niets mee doet, dan houdt het helemaal op voor mij:
Ik geef je 3 dingen om te testen. Openen die allemaal dezelfde map (de juiste map met Internet Explorer favorieten), dan moet je gewoon in de registry die 2 aanpassingen gaan doen die ik aangaf.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites
Dit opent (zo schreef je eerder) de juiste map met Internet Explorer favorieten. Test het nog een keer, en sluit het Verkenner venster.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\Users\Ramon\Favorites
Kijk of dit de juiste map met Internet Explorer favorieten opent. Sluit daarna het Verkenner venster.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %USERPROFILE%\Favorites
Kijk of dit de juiste map met Internet Explorer favorieten opent. Sluit daarna het Verkenner venster.

Tijs.
 
Ik heb het eerste uit gevoerd maar met de tweede weet ik het niet te vinden. zie bijlage
Zie dat Favorites in de Shell Folders sleutel op jouw schermafdruk staan genoteerd als een submap van je Afbeeldingen map!
Dubbelklik op de Favorites registerwaarde, en verander de inhoud naar:
C:\Users\Ramon\Favorites

Overigens had ik ook gevraagd om de waarde van Favorites in de andere sleutel (dus in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders)
Daar moet bij jou (komen te) staan:
%USERPROFILE%\Favorites

Herstart daarna je computer en kijk of dan (in Internet Explorer) de favorieten weer 'terug' zijn.

Tijs.
 

Bijlagen

  • User Shell folders.jpg
    User Shell folders.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 78
Gewoon dubbelklikken op registerwaarde Favorites in die HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders sleutel
en dan de inhoud ervan maken: %USERPROFILE%\Favorites
Het is een REG_EXPAND_SZ waarde, dus zal %USERPROFILE% "expanderen" naar C:\Users\Ramon, dus na expansie maakt hij van de hele string: C:\Users\Ramon\Favorites

Niet vergeten hierna de pc te herstarten. Dan kijken of het beter gaat.
PS: Ik ga ervan uit dat de 3 tests die ik aangaf allemaal je de juiste map (weer-)gaven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus tweekeer op Favorites geklikt en ingevuld (zie bijlage)

Gewoon dubbelklikken op registerwaarde Favorites in die HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders sleutel
en dan de inhoud ervan maken: %USERPROFILE%\Favorites
Het is een REG_EXPAND_SZ waarde, dus zal %USERPROFILE% "expanderen" naar C:\Users\Ramon, dus na expansie maakt hij van de hele string: C:\Users\Ramon\Favorites

Niet vergeten hierna de pc te herstarten. Dan kijken of het beter gaat.
PS: Ik ga ervan uit dat de 3 tests die ik aangaf allemaal je de juiste map (weer-)gaven.

Tijs.
 

Bijlagen

  • Register C.jpg
    Register C.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 76
Favorieten Ramon C.JPGNa herstart zie ik de map Favorieten in C/Gebruikers/ Ramon.

Gewoon dubbelklikken op registerwaarde Favorites in die HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders sleutel
en dan de inhoud ervan maken: %USERPROFILE%\Favorites
Het is een REG_EXPAND_SZ waarde, dus zal %USERPROFILE% "expanderen" naar C:\Users\Ramon, dus na expansie maakt hij van de hele string: C:\Users\Ramon\Favorites

Niet vergeten hierna de pc te herstarten. Dan kijken of het beter gaat.
PS: Ik ga ervan uit dat de 3 tests die ik aangaf allemaal je de juiste map (weer-)gaven.

Tijs.
 
a. Wat leverden de 3 tests op?
b. Die map Favorieten onder C:\Users\Ramon\Favorieten (dus de map C:\Users\Ramon\Favorieten\Favorieten), bevat die de juiste favorieten voor in Internet Explorer, of bevat de map C:\Users\Ramon\Favorieten de favorieten voor in Internet Explorer?

Tijs.
 
De map Favorieten is leeg maar in de verkenner staan alle Items die ooit in mijn Favorieten zaten. Ik zou ze dus kunnen overzetten in de Map van Favorieten.Wat moet ik nu doen ?? Bey the way :bedankt voor je geduld.
a. Wat leverden de 3 tests op?
b. Die map Favorieten onder C:\Users\Ramon\Favorieten (dus de map C:\Users\Ramon\Favorieten\Favorieten), bevat die de juiste favorieten voor in Internet Explorer, of bevat de map C:\Users\Ramon\Favorieten de favorieten voor in Internet Explorer?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan