Nou... Ok, het is dat Mik Zjegger naar
schoonepc.nl verwijst, & dat doe ik zelf ook wel - scheelt typen - maar ik zou het toch net iets anders doen:
XP (Vista/7 bijna hetzelfde, ziet er alleen anders uit):
Zie P.S...
Nu is het niet verstandig om de hele map Documents and Settings te verplaatsen, want er er staan Systeem (register) gespecificeerde mappen tussen. Wat wel goed gaat is de hele Documentenmap van elke gebruiker (Mijn documenten) afzonderlijk te verplaatsen (Voor elke gebruiker apart aanmelden):
Start, RMK Documenten, Eigenschappen.
N.B: Vanaf nu even opletten & dubbel controleren!
In het tabblad Doel, in het vak Doel, verander je helemaal vooraan alleen de <Systeemschijfletter> naar <Doelschijfletter> (Netjes ook met hoofdletter), Toepassen.
Nu begint Windows met verplaatsen. Een dialoogvenster verschijnt met de vraag of je de bestanden op de originele locatie wilt behouden.
Klik je op Ja, dan word alles gekopieerd (copy).
Klik je op Nee, dan word alles verschoven (move).
Als Windows daarmee klaar is, klik OK.
Bovenstaand is bijna gelijk aan klikken op Verplaatsen, alleen daarmee moet je Bladeren naar de nieuwe locatie.
Afmelden, volgende gebruiker aanmelden, etc...
Aanvullingen Vista/7: De Documentenmap is dan : <Systeemschijfletter>:\Users\<Gebruikersnaam>.
Verplaatsen kan alleen via Explorer (Start, Computer, <Systeemschijfletter>)
Daarin is het verstandig om alleen de mappen: Downloads, elke map beginnende met Mijn.., & Opgeslagen spellen te verplaatsen.
Tot slot komt in het Eigenschappenvenster tabblad Locatie overeen met tabblad Doel.
P.S: Ik snap nu weer waarom ik er voor kies alleen de <Schijfletter>: te veranderen, net even nagekeken! Kortom:
Op die manier worden de benodigde mappen na toestemming gebruiker automatisch aangemaakt.
Verder hetzelfde, verhaal klopt.