Map kan niet weggegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik verplaats met Windows (XP) Verkenner nogal eens een map-met-inhoud. Aan het end van zo'n verplaatsing krijg ik dan heel vaak de mededeling dat de map [op de oorspronkelijke plaats] niet weggegooid kan worden, omdat-i in gebruik is door iemand anders, of door een programma. Ïk ben de enige gebruiker van deze computer, en ook als ik alle programma's sluit, krijg ik dezelfde mededeling. Pas na het helemaal opnieuw opstarten van de pc kan ik zo'n map weggooien. Wie kent de oorzaak en wat is de oplossing?

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem ook vaak in W2K. Ben altijd als Administrator ingelogd. Soms heb ik nog wat open staan, maar meestal niet. Wellicht dat er toch nog iets in het geheugen staat?

Is het niet iets uit de map shared folders ? van kazaa

Bedankt voor jullie antwoorden. Nee, met KaZaA heeft het niets te maken.

Ik heb het namelijk ook weleens, en dan start ik de comp opnieuw op, en dan kan die het wel verwijderen. Ik vind het ook erg vreemd

Waarschijnlijk gebruikt toch een of ander programma de map. Als het niet lukt om een map te verwijderen kan je toch even kijken welke programma's er allemaal actief zijn.

In de vraag stond al dat het ook niet lukt als alle programma's gesloten zijn.

Ok dank je ... maar heb je enig idee hoe je dan ontdekt welke van die services je dan uit moet zetten?

Even kijken wat er allemaal actief is (bv via Control/Alt/Delete)

Via taakbeheer en services kun je bekijken welke er nog draaien, welke je zondermeer uit kan zetten durf ik niet te zeggen.
Ik heb het ook wel eens gehad en ben er achter gekomen dat als je de map leegmaakt je er wel alles mee kan doen. ( wel omslachtig natuurlijk om je bestanden ergens anders neer te zetten, map verplaatsen en dan weer terug te zetten, lijkt me niet de bedoeling)

Tja iets van 20 of 30 processen. Dan is het waarschijnlijk nog sneller om de hele pc maar dicht te gooien.

Via taakbeheer kun je controleren welke services er nog draaien, welke je uit kan zetten durf ik niet te zeggen.

Oeps dubbelop, dacht dat m'n bericht niet geplaatst was.

Mijn bericht hier vlakboven was reactie op Wim1960.

Mijn map is na het verplaatsen ook leeg ... bij een verplaats-opdracht wordt waarschijnlijk eerst alles gekopieerd, en dan het origineel getrasht ... dat lukt ook wel met de bestanden in de map, alleen de laatste stap (oude map verwijderen) wordt net niet gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan