Map keert terug na verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiero

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
94
Hoi
Ik heb enkele dagen geleden een map gedownload met en app voor mij gsm
Nu heb ik de app geinstalleerd op mijn telefoon en wil ik de map verwijderen die
nu nog op mijn bureaublad staat.
Alleen heb ik de map al verschillende keren verwijderd maar na het opnieuw opstarten keert de map terug op mijn bureaublad.
Wat ik heb geen is: map verwijderd en meteen de prullenbak geleegd dit helpt dus niet.
Wie wee wel een goed oplossing
B.V.D
 
Kijk eens in het software-overzicht in de Configuratie of de betreffende applicatie daar staat en zo ja verwijder die daar dan.
 
@ srpchulp
Nee helaas staat de app niet in het software overzicht
De map keerde nu ook terug zonder opnieuw op te starten,dus zodra ik de map verwijder keert hij na enkele sec weer terrug op mijn bureaublad
 
Dan staat vermoedelijk in het systeem als een Service.
Dat is te zien door naar Start - Uitvoeren en dan services.msc te starten.
Dat geeft een overzicht van alle windows services.
Kijk of die daar tussen staat.
Zo ja, dubbelklik dan op de regel van die service.
Stop de service en verander vervolgens het Opstarttype in "Uitgeschakeld"
Tevens is daar te zien waar, in welke map, deze software staat. Als laatste redmiddel zou dan deze service gerenamed kunnen worden zodat ie niet meer te vinden is door windows, maar kijk daar wel mee uit. Voor dat je het weet start je systeem niet meer op.
Hoogstwaarschijnlijk staat de opstartopdracht ook in de Windows Registry. Daar zou die dan ook verwijderd moeten worden, maar dat is behoorlijk tricky. Begin daar pas aan als niets anders meer werkt en maak eerst kopie van de Registry.

Algemeen advies: maak eerst een herstelpunt aan voordat er wat dan ook maar veranderd wordt zodat er weer teruggegaan kan worden naar de oude toestand.
 
Laatst bewerkt:
@ srpchulp
Nee helaas kan ik hem niet terug vinden in de service ,heb de pc ook al terug gezet naar vorige week ook dit hielp niet
In de map zit nog een map verder zit er niets in de mappen,ik heb Win7
 
Laatst bewerkt:
Goed, volgende poging.
Download en install eens het Tweaknow powerpack http://www.tweaknow.com/powerPack.php
Na install en start ga naar de optie Windows Cleaner en daarbinnen de Uninstall program.
Dat wil nog wel eens een software(deel) te voorschijn toveren, wat dan uninstalled kan worden, wat het standaard windows software overzicht niet toont.
 
Heb je instructies gevolgd maar helaas trof ik daar ook niets aan wat ik naar de map kan linken :eek:(
 
Dan zit er vrees ik niets anders op dan de Registry te scannen op deze software en als die daar dan wel gevonden wordt de betreffende entries te verwijderen.
weet u hoe dat moet?
 
Dat gaat als volgt:
Start - Uitvoeren en dan intikken: regedit +[enter] geven
Dat start de registry editor van windows.
Alvorens iets te veranderen in de Registry altijd eerst deze kopieren via Bestand-Exporteren.
Daarna gaan zoeken naar de juiste entry door te drukken op Bewerken-Zoeken en dan het zoekgegeven invullen, d.i. in dit geval de naam van de software die verwijderd moet worden. Probleem kan zijn om er achter te komen welke naam dat is, want het moet wel exact de juiste zijn.
Daarna op Volgende zoeken drukken en gaan zitten wachten of Regedit wat vindt. dat kan redelijk lang duren.
Als er een entry gevonden wordt met die naam erin dan moet er eerst goed bekeken worden of dat werkelijk het stukje software is waar het om gaat. Daarom is het af te raden om maar een stukje van de naam van de te zoeken software te gebruiken, want dan is de kans groot dat ook andere, niet van toepassing zijnde entries, gevonden worden.
Als het zeker is dat het een entry is met de software waar het om gaat, dan kan deze entry verwijderd worden met de delete knop.
Daarna op F3 drukken om de volgende entry te zoeken, net zo lang totdat Regedit zegt dat ie niets meer gevonden heeft.
Dan Regedit afsluiten en de PC herstarten.

Het is aan te raden om bij het werken met Regedit en de Registry drie maal te cheken wat u aan het doen bent en of dat wel klopt voordat er iets veranderd of verwijderd wordt in de Registry, daar een corrupte Registry bijna altijd resulteert in grote problemen met Windows.

Als u niet weet of het juist is en/of niet weet wat u aan het doen bent moet u NIET aan de Registry iets veranderen.
Beter is om dan maar te leren leven met de tekortkoming van Windows.
 
@ srpchulp
Nou dan moet ik maar leren leven met die tekortkomingen ben bang dat ik anders meer schade aanbrengen dan dat me lief is.,mijn hartelijk dank voor je hulp!
 
Ben er wel achter gekomen dat als ik de laptop opstart de map weer verschijnt,MAAR ook als ik het programma (voor het overplaatsen van de app naar mijn telefoon) opstart komt de map weer in eens tevoorschijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan