Map kopieren en meerdere keren plakken met juiste naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis80

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2021
Berichten
9
Ik moet soms wel 25+ mappen maken. Deze kopieer ik van een "template" map en dan plak ik deze map en wijzig ik de naam en daarna plak ik weer die map en wijzig ik weer de naam. Dat is bij 2 of 3 mappen niet zo'n probleem. Maar bij meer dan 10 wil je dat niet. Nou weet ik wel hoe ik een batch moet maken. Dus een tekstbetand met MD "map naam" en dat dan tig keer onder elkaar. Maar dan moet ik alsnog de subfolders in al die mappen kopieren. Is het met zo'n batch ook mogelijk om bijvoorbeeld de template map te kopieren en dan via de batch al die mappen te plakken met de juiste naam. En zo ja hoe doe ik dat dan?
 

Bijlagen

  • create folder.PNG
    create folder.PNG
    8,9 KB · Weergaven: 13
Ik begrijp niet wat je precies wilt. Een nieuwe map is leeg. Je kunt deze maken met een batch file waarbij je een opzet maakt in een tekstverwerker.
Code:
cls
cd\
e:
Rem Categorie:Adel
md e:\test\"A"
md e:\test\"Adelsbrief"
md e:\test\"Adelsmaarschalk"
md e:\test\"Adelsrecht"
md e:\test\"Adipati"
md e:\test\"Album amicorum"
md e:\test\"Almanach de Gotha"
md e:\test\"Ambtsadel"
md e:\test\"Audiëntie (hoorzitting)"
md e:\test\"B"
md e:\test\"Blauw bloed (adel)"
md e:\test\"Briefadel"
md e:\test\"C"
md e:\test\"Chef (adel)"
md e:\test\"D"
md e:\test\"Dauphine (titel)"
md e:\test\"Douarière"
md e:\test\"E"
md e:\test\"Ebenbürtigkeit"
md e:\test\"Eerstgeboorterecht"
md e:\test\"Erkenning (adel)"
md e:\test\"F"
md e:\test\"Fideï-commis"
md e:\test\"Filiatieregister"
md e:\test\"Fleur-de-lys"
md e:\test\"G"
md e:\test\"Gouden Boek"
md e:\test\"Gouden Boek (Venetië)"
md e:\test\"H"
md e:\test\"Heerschild"
md e:\test\"Heraldiek"
md e:\test\"Hertogdom"
md e:\test\"Hofadel"
md e:\test\"Hofdame"
md e:\test\"Hofhouding"
md e:\test\"Huisverdrag"
md e:\test\"Huwelijkspolitiek"
De nieuwe/gemaakte mappen komen dan in E:\test\ te staan.
Mappen/bestanden kun je gemakkelijk naar andere mappen slepen door twee vensters geopend te houden.

Code:
Met bijvoorbeeld md e:\test\"Adel 1\Adel 2" komt map Adel 2 in map Adel 1 te staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat met de batch zoals ik die aangeef lege mappen krijgen. Maar ik wil dat die lege mappen allemaal dezelfde inhoud krijgen. En die inhoud staat dan in een template map bevat de juiste subsolder en de juiste bestanden. En die wil ik juist in alle te maken mappen krijgen.
 
Ja, goed. Dan begin je met met de "template" map met dezelfde inhoud en maak daar 25 kopieën (kopiëren + Ctrl+V) van en wijzigt dan de namen. Ik zie geen andere oplossing en 25 is niet veel. In de tijd dat we met deze topic bezig zijn, was deze klus al geklaard.
 
Laatst bewerkt:
Het kan veel eenvoudiger.... een weekmap kun je command line, dus ook in een batch file, zo doen in 1 regel:
Code:
md maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag
Dus als je al een lijstje hebt van de doelmap namen dan is het zo gepiept.
Afhankelijk van wat je verder wilt zijn er door betere script handigers vast heel veel variaties op dit thema te verzinnen....
 
Laatst bewerkt:
Ja, laat de spaties maar gemakshalve weg? Dat schiet op. Kijk, het aanmaken van mappen is geen enkel punt. Wel als je een "gevulde" map hebt. Die bestaan niet "nieuw" en zijn standaard leeg. Dus in dit geval kan dat niet.

Dus als je al een lijstje hebt van de doelmap namen dan is het zo gepiept.
Maakt het verschil om te typen als je de naam wijzigt of eerst een lijst moet typen? Dacht het niet!

Afhankelijk van wat je verder wilt zijn er door betere script handigers vast heel veel variaties op dit thema te verzinnen....
Ik zie hier niemand die onder de voorwaarde dat het begrepen wordt wat TS wil, een batch file of script aanlevert dat de oplossing is.

Lijkt mij verstandiger daar geen energie en tijd meer in te stoppen en te beginnen met het aanmaken/kopiëren van de "gevulde" mappen en deze handmatig een andere naam te geven.
 
Laatst bewerkt:
Lijsten maken heeft een voordeel dat je als er systematiek in zit je dat wellicht kunt automatiseren dan ga je echt niet eerst handmatig een nieuwe map aanmaken en die 1 voor 2 renamen....
Dat dagen rijtje had ik heel snel gemaakt, zo snel kan ik niet typen, en anderen weten vast nog betere routes (VBA?)

Ook subfolders kun je ook handig mee aan de slag
Code:
md folder1\subfolder1\actuelefolder1 folder2\subfolder2\actuelefolder2

Verder is er idd wel weinig bekend over er systematiek in de namen zit, want dat scheelt enorm, of dat die lijst eerst nog getypt moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan