map koppelingen definitief verwijderen uit favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankfaber

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
31
Goedenavond,

ik had een vraagje wat bij velen van jullie misschien een bekend probleem is. In je favorieten staat de map koppelingen. Volkomen nutteloos want ik doe er niets mee. Ik snap dan ook niet dat deze map er automatisch bijzit. Van mij hadden ze hem net zo goed weg mogen laten. Nu weten we allemaal dat je favorieten kunt toevoegen en verwijderen naar eigen inzicht en deze tevens zelf in kunt delen in logische categorieën. Die map koppelingen kun je wel verwijderen op dezelfde manier zoals alle andere mappen van je favorieten, maar als je je PC opnieuw opstart staat hij doodleuk weer op zijn oude plaats. Met geen mogelijkheid weg te krijgen. Ik dacht toen dat probleem zelf permanent op te lossen en ging op zoek naar informatie en hulp op internet. Ik kwam de volgende tip tegen die ik even hieronder geplakt heb.

*******

De Map Koppelingen verwijderen uit de favorieten Omdat je de map koppelingen niet zomaar kunt verwijderen uit je favorieten (komt steeds terug) hier een manier om hem definitief weg te halen.Ga naar het register, dit kun je doen door in uitvoeren (start-->uitvoeren) 'regedit' te typen. Ga vervolgens in het register naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER, Software, Microsoft, Internet Explorer, Toolbar. Klik met rechts op LinksFolderName en selecteer weizigen. haal de tekst weg die er staat, verlaat het register en verwijder de map koppelingen in Documents and settings\<naam> Favorieten. Nu is ie Voorgoed weg (kun je LinksFolderName niet vinden gebruik dan even de zoekfunctie die in het register zit)

*********

Ik dacht, ha eindelijk, nu zal ik permanent verlost zijn van koppelingen en volgde de aanwijzingen exact op, maar ik was iets te optimistisch want bij LinksFolderName gebeurde er helaas niet wat er volgens die aanwijzing zou moeten gebeuren. Er zijn honderden sites met "handige" tips maar er zitten vaak ook totaal onbruibare tips bij. Ik vraag me wel eens af wie die tips samenstelt op internet en of dat bij die persoon dan wel werkt. Of hij controleert zelf gewoon niet of het werkt, maar zo heb je er natuurlijk niets aan.

Mijn voorspelbare vraag is dan ook, heeft iemand een alternatieve oplossing voor dit probleem die WEL werkt? Ik ben nog niet zo lang bij dit forum aangesloten, maar tot nu toe heb ik goede ervaringen met dit forum, dus mijn hoop is op iemand gevestigd die het ei van Columbus voor me heeft. Ik wacht wel af. Ik weet tevens uit ervaring dat je hier nooit lang op een antwoord hoeft te wachten dus ik ben zeer benieuwd..Ik beloof dat als iemand dit leest en met een idee komt wat werkt, ik dan mijn hopelijk postieve ervaring hier neer zal zetten. Bij voorbaat dank. Voor ik het vergeet, het is misschien handig om te weten dat ik Windows XP home edition heb.

Vriendelijke groeten, Frank Faber..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan