Map met inhoud kopiëren

• Onderwerp starter Onderwerp starter jabm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jabm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
In een programma om een back-up te maken wil ik dat een map en de inhoud van deze map wordt gekopieerd naar een andere map. Ik gebruik de volgende code:

My.Computer.FileSystem.CopyDirectory("c:\test", "c:\test1", True)

Helaas wordt alleen de inhoud van de map gekopieerd naar de andere map. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat. Als ik het goed heb begrepen zou dit wel moeten werken.

In een programma om een back-up te maken wil ik dat een map en de inhoud van deze map wordt gekopieerd naar een andere map. Ik gebruik de volgende code:

My.Computer.FileSystem.CopyDirectory("c:\test", "c:\test1", True)

Helaas wordt alleen de inhoud van de map gekopieerd naar de andere map. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat. Als ik het goed heb begrepen zou dit wel moeten werken.
Ik heb helemaal geen idee over welk progje je het hebt, dus misschien rooep ik grote onzin, maar mijn oude doskennis fluistert: plaats een slashback achter de 1, oftewel:

My.Computer.FileSystem.CopyDirectory("c:\test", "c:\test1\", True)

Ik heb het geprobeerd en het werkt helaas niet.

Bedoel je dit.

Code:
        Dim Source As String = "test1"
        Dim Destination As String = "test2"

My.Computer.FileSystem.CopyDirectory("c:\" & Source, "c:\" & Destination & "\" & Source, True)

Op deze manier wordt er dus in de map Destination(test2) een map gemaakt met de naam Source(test1). In de map Source(test1) komen alle bestanden + mappen die ook in test1 staan.

Enige wat niet meer wordt gekopieerd zijn de rechten van de bestanden.

Dit werkt inderdaad goed, ik ga deze gebruiken. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan