map mijn documenten verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
288
Ik heb de map mijn documenten en mijn muziek in het verleden een ander doel gegeven dan de C schijf, nl H en F schijf. Deze beginnen echter ook vol te raken en nu wil ik ze weer verplaatsen naar twee nieuwe 1TB schijven Y en Z schijf.
Ik krijg bij verplaatsen naar andere locatie echter een foutmelding, Kan de lijst met normale mappen onder H:\systeem Volume Informatie niet samenstellen. Toegang geweigerd, hetzelfde bericht geldt voor voor verplaatsen van de F schijf.

ik draai met Vista.

Herstellen naar C is geen optie, dat past nl niet meer.....

Kopieëren gaat uiteraard wel maar ik zou graag de huidige mappen structuur behouden, dus mijn dok's is ook echt mijn doc's. Ik heb dit voor mijn muziek en afbeeldingen ook en kan de mappen eenvoudig via het startmenu benaderen.

het maakt niet uit via welk pad ik opereer (R+cl op mijn computer > beheer, of R+cl op "mijn documenten", of via configuratiescherm, alle opties geven dezelfde foutmelding

wie herkend dit probleem en weet raad?
alvast bedankt, theo
 
Ga naar C: Gebruikers > Je eigen naam > hieronder zie je alle mappen staan, klik er met rechts op en dan op Locatie, klik hier op verplaatsen en selecteer je schijf en geef de map een naam.
 
dat heb ik al geprobeerd met het zelfde resultaat.
Mijn dokumenten en Mijn muziek staan trouwens op H en F en niet op C onder users zoals ik getracht heb uit te leggen hierboven. In het verleden heb ik ze verplaatst volgens de, ook door jou opgegeven werkwijze... Nu moeten ze weer worden verplaatst en krijg ik die melding.

weet jij of ik de locatie niet ergens in het register kan wijzigen (waar)? dan maak ik eerst een register wijziging en kopieer de "mijn ......, mappen daar waar ik ze hebben wil.
 
Kijk eens of je een andere gebruikersmap van C: kunt verplaatsen, bv afbeeldingen.
 
Tja, ik weet niet wat je dan allemaal hebt gedaan. Ik verplaats ze altijd en als ik ze nu weer wil verplaatsen gaat dat ook.
Je kunt dit nog proberen:
Rechtermuis klik op desbetreffende schijf ----Vorige versies herstellen--
bij tabblad Vorige versies kan je op de datum klikken en op knop Herstellen
al geprobeerd?

of dit:
De plaats van die map staat hier in het register:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \
Explorer \ User Shell Folders .
Standaard is het
My Pictures REG_EXPAND_SZ %userprofile%\Pictures
In plaats van %userprofile%\Pictures kun je daar dus ook zetten
d:\blabla\Pictures of zoiets.
Die opgegeven map ('d:\blabla\Pictures') nog niet aanmaken!
Vervolgens de volgende opdracht ingeven:
Start - in 'zoekvak' typen shell:My Pictures <enter>
De map pictures zou nu weer aanwezig moeten zijn op de opgegeven plaats.

Dus hier;
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \Explorer \ User Shell Folders

staan alle mappen die je zoekt.

of dit:
In de verkenner kun je gewoon de mappen knippen en weer plakken, maar zo hoort het eigenlijk niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon nieuwe mappen maken en daar de inhoud van de oude mappen naar toe verplaatsen.

Succes.
 
of dit:
De plaats van die map staat hier in het register:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \
Explorer \ User Shell Folders .
Standaard is het
My Pictures REG_EXPAND_SZ %userprofile%\Pictures
In plaats van %userprofile%\Pictures kun je daar dus ook zetten
d:\blabla\Pictures of zoiets.
Die opgegeven map ('d:\blabla\Pictures') nog niet aanmaken!
Vervolgens de volgende opdracht ingeven:
Start - in 'zoekvak' typen shell:My Pictures <enter>
De map pictures zou nu weer aanwezig moeten zijn op de opgegeven plaats.

Dus hier;
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \Explorer \ User Shell Folders

staan alle mappen die je zoekt.

of dit:
In de verkenner kun je gewoon de mappen knippen en weer plakken, maar zo hoort het eigenlijk niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon nieuwe mappen maken en daar de inhoud van de oude mappen naar toe verplaatsen.

Succes.

hier "moet" de oplossing in staan lijkt mij maar ik moet er even op studeren.... die HD hierboven loopt wat "stram".

groeten
theo
 
Als je andere gebruikersmappen kunt verplaatsen dan zou het bij de andere ook geen probleem mogen zijn.
Kijk eens bij eigenschappen > beveiliging > geavanceerd > eigenaar
 
ja dat dacht ik ook..., alle gebruikers hebben echter alle rechten.

groeten,
theo
 
Mijn documenten map verplaatsen

ok, het is gelukt.
in het register "vond" ik ook 2x mijn documenten, zoals ook te zien was in de verkenner, 2x H, 1 met een reeks cijfers er achter en 1 met het juiste pad H:|, die eerste verwijderd en nu ook in de verkenner weer netjes 1x "mijn documenten".

Omdat bepaalde programma's (belastingaangifte, web sites onderhoudt) drive letter afhankelijk zijn heb ik eerst H naar Z verplaatst toen H afgekoppeld en Z hernoemd naar H via computer beheer. Voor " mijn documenten" heb ik het register ongemoeid kunnen laten, voor de map "mijn muziek" die ik op een andere schijf als sub map heb gezet heb ik het register aangepast, wel even herstarten daarna....

bedankt voor het meedenken en hulp :thumb:

groeten,
theo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan