Map na knippen om te plaatsen op USB stick verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik probeerde een map te verplaatsen naar een USB stick. Maar ik kan hem niet meer plakken, hij is dus verdwenen, ook uit de bronmap. Waar kan hij nu zijn? Ik heb al gezocht in Windows met de zoekfunctie maar die ken hem niet vinden. Alle mappen zijn zichtbaar in Windows Verkenner. Hoe kan ik de map weer terughalen/vinden? Hij kan niet spoorloos zijn want in de prullenbak is hij ook niet te vinden.
Update:
Ik heb wat mappen van mijn D schijf naar de J schijf geplakt maar de mappen laten nu hele vreemde tekens zien en kan ik ze niet meer verwijderen. 'Locatie is niet beschikbaar, de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist'. Wat nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Anders met een programma de schijf af laten zoeken, bijv GetDataback, maar er zijn er meer, genoeg te vinden op het forum.

PS: volgende keer copy/plakken en daarnaa pas verwijderen...... ipv meteen verwijderen/plakken....

@erwin32
Onderwerpen samengevoegd, het is niet nodig/toegestaan hiervoor 2 topics aan te maken in dezelfde sectie.

Gewoon van NTFS schijf naar nieuwe USB stick geplaats. Foto's gingen goed, en de video's gaven die vreemde tekens in die mappen. Die kan ik nu niet verwijderen.

Welke indeling (extensie) hebben die video's?
De bestandsnamen misschien te lang?

Verschillende, maar kan ik er dus niet meer uit opmaken. Ik heb een screenshot meegezonden hoe het eruit ziet. Het waren MP4, VLC en .MKV bestanden.

Naamloos.jpg

Anders met een programma de schijf af laten zoeken, bijv GetDataback, maar er zijn er meer, genoeg te vinden op het forum.

PS: volgende keer copy/plakken en daarnaa pas verwijderen...... ipv meteen verwijderen/plakken....

Ik heb met Recuva alle verloren bestanden terug kunnen halen. Dus dat is gelukt. Nu dat andere probleem van de map met de rare tekens en het niet kunnen verwijderen er van.

Dat zal niet gaan. Heb net alle backups klaar.

Ja.. nu heb je toch echt een probleem dat je op moet lossen. Je kunt een paar zaken doen..
* Nog een backup maken en dan die schijf formatteren. Zorg dat je ALTIJD 2 werkende backups hebt op 2 verschillende harden schijven (dus 2 die je gekocht hebt.. niet 1 schijf die je in 2-en gedeeld hebt..)
of
* opstarten van WinPE of Linux Live, UBCD of andere reddings CD/DVD met een filemanager (tenzij je goed in command line bent.,): zoek de schijf na opstarten op en verwijder de probleem rommel.
Je hebt dus nu een eigenaar probleem, hopelijk ben je er daarna vanaf.
Of je moet bij al die mappen jezelf als eigenaar/admin toevoegen... maar of dat nu lukt/
Probeer eerst de 2e optie opstarten van een reddings CD/DVD.

Nou, dat gaat me allemaal wat te ver. Ik heb die map al opgegeven met video's. Ik doe het wel met de bestanden die het wel gered hebben. Het is 1 map die vreemd doet. De rest is wel goed gegaan zoals foto's en mp3tjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan