Map niet verwijderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook met shift delete weigert de map zich te verwijderen.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Heb dit ooit eens meegemaakt met een file. Die was nergens mee te verwijderen. Misschien is dit hetzelfde voor een hele map. De oplossing die ik toen ergens gelezen heb was (voor win2000 en winXP, weet niet voor andere):
- liefst alle programmas afsluiten behalve de verkenner of eventueel een dos-venster met prompt
- taskmanager openen
- bij processes het process "explorer.exe" afsluiten. (alle iconen en taskbar onderaan verdwijnen).
- betreffende file kan verwijderd worden in verkenner of dos-venster
- in taskmanager bij file-new task: explorer intypen om alles weer normaal te hebben.

Bedankt voor de reactie andyr74,

Maar als ik explorer.exe afsluit dan sluiten niet alleen de iconen maar ook de verkenner en kan dus de betreffende map niet verwijderen!!!

Geplaatst door Buddy61
Bedankt voor de reactie andyr74,

Maar als ik explorer.exe afsluit dan sluiten niet alleen de iconen maar ook de verkenner en kan dus de betreffende map niet verwijderen!!!

De opties zijn dan indien de verkenner wordt afgesloten:
- via een bat-bestand en dit laten uitvoeren vanuit taskmanager-new task
- via taskmanager-new task de verkenner of een verkenner-alternatief (zoals bvb Powerdesk) opstarten
- ...

Alternatief:
Er bestaat een programmatje waarin je kan instellen welke files en mappen er bij het opstarten moeten verwijderd worden. Dit wordt uitgevoerd voordat explorer ed. wordt gestart. Enig probleem: ik weet niet meer welk programma dit is en ik heb het ook nog nooit gebruik. Mijn eerste oplossing werkt bij mijn altijd.

Wat bedoel je met dat-bestand uitvoeren?
Zo'n expert ben ik niet!

Het bat-bestand maken is gelukt, alleen het dos-scherm flits in een fractie van een seconde voorbij.

:evil: :evil::evil: :evil::evil: :evil::evil: :evil:
En de map blijft gewoon staan waar ie staat!!!

Dan heeft het wachten toch nog iets opgeleverd.
Maar mooi dat het opgelost is en dat door onze 16 jarige didom.;)

welkom bij helpmij.

Geplaatst door didom
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :p
ook hier heten wij jou natuurlijk van harte welkom.:D

Heeft nu echt NIEMAND aan deze manier gedacht?:
Rechtse muis op de map, eigenschapen, alleen lezen of read only uitvinken en archiveren ook, dan moet het wel gaan....
Ik heb op mijn computer 2 schijven, 1 van 1023 gb en 1 van 1 gb,
dient voor die programmas die zich niet willen laten verwijderen, dan verplaats je ze naar die schijf en dan formateer je die schijf ;)

Wynand,

Bedankt voor het meedenken maar de eventuele oplossing van jou mocht ook niet baten.
Heb JIJ niet gedacht eerst de reacties van dit onderwerp te lezen!?:p

Probleem is opgelost!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan