Map onzichtbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoH

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
Hallo,
Ik heb een programmatje voor jullie waarbij jullie een map zichtbaar en onzichtbaar kunnen maken.
Het enige wat jullie hoeven te doen, is privé bestanden in de bijgesloten map "prive" te plaatsen, die in C:/ moet komen te staan.
Wat ik jullie ook aanraad is om de 2 bestanden "zichtbaar" en "onzichtbaar" een andere naam te geven en ergens goed te verstoppen, zodat niemand anders ze kan vinden.
Wat het mooie er aan is, is dat het gewoon niet te kraken is, dus jullie kunnen er van uit gaan dat niemand je privé map vind.
Maar dat ligt er natuurlijk aan hoe goed je de bestanden "zichtbaar" en "onzichtbaar" verstopt.
Dus ik ben er niet aansprakelijk voor als je bestanden toch gevonden worden.

Even op een rijtje:
1) download het .ZIP bestand van deze pagina
2) pak het uit in C:/
3) wijzig de namen van de bestanden Zichtbaar en Onzichtbaar naar 2 namen die helemaal niet opvallen.
4) sleep die 2 bestanden naar een locatie waar niemand zou zoeken.
5) plaats je privé bestanden in de map prive
6) klik op het bestand dat eerst "onzichtbaar" heette om de map onzichtbaar te maken.
7) klik op het bestand dat eerst "zichtbaar" heette om de map zichtbaar te maken.

Als je het onzichtbaar maakt, verandert de map "prive" in "computer", en als je dat aanklikt kom je terecht in "Deze Computer"

Have fun! ;)

Met vriendelijke groet,
Ronald Hendriks

De code is heel simpel, en ik zou er even een uitleg bij geven!
---
onzichtbaar.bat

rename C:\prive computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

Met de code "rename" verandert hij de naam van C:\prive in computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} <<< .{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} is de extensie van Mijn Computer

---
zichtbaar.bat

rename C:\computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} prive

Met de code "rename" verandert hij de naam van computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} weer in C:\prive

---
prive

Is gewoon een map ;)

Graag zou ik ook feedback willen van jullie! :-D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
merci

yuw, ja kheb u prgske gedownload, en twerkt egt wel nice zuhnne ;), ik heb er veel baat bij want mijn vader komt altijd op mijn PC, en nl, met men pr0n is da nie egt gemakkelijk :d.

YUW
TYVM

Mooi zo!
Al had ik een beetje moeite met jouw taal ontcijferen, maar dat maakt niet uit :D
Wat vond je trouwens van de beschrijving dan?:)

ja twas heel goe uitgelegd ^^.

ik had nx problemen met ja walktrough, zds ;).

heb jij die batchfilekes zelf geschreven?

GrTz

dit bestond al :P en het is HEEL simpel, is belange nie moeilijk maar toch leuk dat je het voor je neemt zonder er credit voor te geven

ik neem aan dat je windows xp draait??? had je toch ook gewoon mappen beveiliging aan kunnen zetten???

en je kan de bestanden wel terugvinden, als je maar weet hoe... Zelfs gedelete bestanden (niet prullenbak) kan je vaak volledig terughalen,

maar overall, niet slecht :)

Is dit ook mogelijk met bestanden

ik wil bestanden onzichtbaar maken maar ze moeten nog wel toegeankelijk zijn

een programma heeft ze nodig om te draaien

mappen ontzichtbaar maken

Hallo mij is niet duidelijk hoe je mappen onzichtbaar maakt
als je het prog download worden er na ontzippen twee bestanden MSDOS gemaakt en geen mappen hoe plaats je dan evt bestanden in deze als dat geen mappen zijn ????

Hans:confused:

Je kunt beter de map gewoon onzichtbaar maken dan dat je bovenstaande truc gebruikt. Met bovenstaande truc zou ik juist willen weten wat er zich in die directory bevindt. (directory is via de console gewoon te bekijken hoor)

En wat als ik nou 2 mappen onzichtbaar wil maken? Mét de mogelijkheid om ze daarna weer zichtbaar te maken?

Als je ze beide renamed naar eenzelfde naam, dan óf overschrijft ie de bestaande, óf krijg je een melding of je de bestaande wil overschrijven.

Hoe krijg je dan de juiste map terug? :)

Totaal aantal berichten: 13 (0,02 berichten per dag)
Vind alle berichten van RoH
Zoek alle vragen die gestart zijn door RoH

Post dateert ook uit Juni 2006. Waarschijnlijk zal de TS niet meer reageren.

Is dit ook mogelijk met bestanden

ik wil bestanden onzichtbaar maken maar ze moeten nog wel toegeankelijk zijn

een programma heeft ze nodig om te draaien

als je vista hebt gaat het makkelijk

gwn eigenschappen van bestand, dan ''verborgen aanvinken"

@sneyers5,

In 2006 was Vista er nog niet. Graag een volgende keer even op de datum van een topic letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan