Opgelost Map op de server openen vanuit een webpagina

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

SA3

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
127
In een map in de wordpress-root op de server van de provider (backend) heb ik meerdere bestanden staan. Hoe kan ik in een webpagina in de frontend met php toegang (read-only) krijgen tot die map
 
Dit is niet wat ik bedoel.
Ik wil de code gebruiken zoals aangegeven in bijgevoegde txt-bestand. Maar die werkt niet meer na het wijzigen van de website.
De code wordt toegevoegd aan functions.php van het wordpress-thema. De shortcode wordt toegevoegd aan een webpagina.
 

Bijlagen

  • Access wordpress-map.txt
    291 bytes · Weergaven: 11
Kan je de code hier ook delen zonder bijlage?

En wat gaat er mis met die code?
 
Ik weet niet hoe ik het pad van de map moet invullen.
 
Ik weet niet hoe ik het pad van de map moet invullen.
Met het toetsenbord?
Waarom heb je het hele absolute pad nodig?
 
Hoe anders?
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat is het absolute pad naar mijn map in de workspace van mijn website?
 
Laatst bewerkt:
Relatief pad?

Of laat het pad door PHP opvissen met realpath() of dirname().

Kan je jouw code hier laten zien in je bericht?
 
Laatst bewerkt:
Nog niet uitgeprobeerd in Wordpress, maar om veiligheidsredenen kun je vaak niet meer vanuit je website omhoog naar het root niveau. Dus het zou kunnen dat je naast het vinden van het juiste pad, je de bestanden ook nog in een dieper gelegen map moet plaatsen.
 
Dit is dus de code waar het om draait (graag deze niet als bijlage meesturen @SA3 ).
Zo te zien valt alle hier binnen de webroot. Ik denk dat de topicstarter niet veel dieper kan gaan dan de /htdocs. Ik denk één mapje dieper om dingen buiten de webroot af te kunnen schermen, en de plaats voor wat logjes en dat was het dan.

Een dergelijk volledig path is nergens voor nodig, en het 'breekt' enkel je site als die verhuisd wordt. Dus daarom liever een relatief pad, of anders een absoluut pad die vanuit PHP/webserver opgezocht wordt met realpath() bijv.

PHP:
<?php
    function files(){
    include("files/php_file_tree.php");
    return php_file_tree("/mnt/webc/*****/******/******/htdocs/www/muziek/", str_replace("/mnt/webc/*****/******/******/htdocs/www/muziek/","","[link]"));
}
add_shortcode('files','files');
?>
 
Mijn provider blijkt voor mijn website een "Webspace pad" naar htdocs te hebben. Deze ga ik gebruiken in mijn functie in functions.php. Nog even puzzelen.
 
@SA3 Dat pad kan PHP wel opsnorren. Dat is niet jouw taak. En ja, elke server heeft een pad.
 
Het pad wordt gewoon onder mijn account aangegeven voor gebruik. Ik begrijp niet wat je bedoelt met: Dat is niet jouw taak?
 
Het pad wordt gewoon onder mijn account aangegeven voor gebruik. Ik begrijp niet wat je bedoelt met: Dat is niet jouw taak?
Waarom moet jij het pad opzoeken?
Van wie moet dat?

Je hebt genoeg PHP-functies en mogelijkheden die het pad uitzoeken.
 
Dat moet van het php-script php_file_tree.
Het is een bestaande functie die gewoon werkte totdat de website werd vernieuwd. Het is toch prima als mijn provider dit pad aanbiedt. Ik begrijp deze discussie niet helemaal.
 
Nee, dat MOET NIET van php_file_tree. Die gedachte verzin jezelf. 😊

Gebruik gewoon de functie realpath() in je code en alles komt goed. Check www.php.net/realpath

Je wilt toch niet dat als je website verhuisd wordt dat je steeds maar weer opnieuw het pad moet aanpassen?
 
denk aan /../../ en dan tellen
of .htaccess maar ik heb al gehad dat men deze onder de root doodleuk overschrijven dus domein verwijzen naar een eerste map
ik vermoed dat je naast je hosting ook het domein aan een ander sub kan koppelen dus eerste pagina heeft dan niets meer dan html die doorverwijst . (of één frame)[en ik hoor al zeggen frames niet gebruiken](het heeft een niet vernoemd veiligheidsvoordeel waarvan ik de kennis in eigen pacht houd)

dus denk vooral aan rechten plaatsen linked map te maken waar je naar verwijst en zo snel te benaderen is word ook bij databanken gedaan.
(Ik paste dit voorheen toe om bepaalde dirs op de ssd schijf te krijgen en daardoor snelle werking bekwam)

als je een bepaalde richting inloopt laat het vooral weten na het lezen van de mogelijke suggestie
 
Gelukkig heeft menig hosting de rechten met chmod/chown en of doc_root goed staan.
Je moet in ieder geval niet zomaar een publieke webserver op root draaien, maar dan doe je echt wat fout, en dan moet je wel een hoop errors genegeerd hebben.

Leuke praktijk-theorie, maar wel een beetje buiten de scope van het topic. het belangrijke punt van dit topic is om het invullen van volledige paden te voorkomen, en dus wel de juiste functies te gebruiken.
 
@SA3 Is het nog gelukt?
 
Ja, ik zal het weer oppakken.
Ik heb het pad van mijn provider ingevuld in boven genoemde functie, de shortcode [files] ingevuld op een nieuwe pagina, maar krijg bij het publiceren de melding:
Publiceren mislukt. De reactie is geen geldige JSON-reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan