Map openen met het verkeerde programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin1982

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Berichten
9
Hallo.

Als ik een map wil open wil windows dit doen met cmd. Cmd is bolt, als ik rechter klik, en openen staat er iets onder.
Ik heb al geprobeerd om via eigenschappen dit te veranderen, maar dat werkt niet. Ik heb systeem herstel geprobeerd ook zonder resultaat.
En via google kom ik alleen maar uit bij hoe je comand prompt gebruikt.

Wie kan mij verder helpen?

groet Edwin
 
Helaas zat het antwoord er niet bij. Ik heb nu wel een screenshotKnipsel.JPG
Ik kan geen screenshot maken als ik op de map ga staan en rechtermuisklik. Maar daar verschijnt nu boven aan

cmd
zoeken...
openen
in nieuw venster openen

etc. Terwijl de rechter muisklik eigenlijk hoort te beginnen met openen
bedankt voor je tijd
groet Edwin

ps Ik denk het hier ergens te moeten zoeken maar hoe? en ook naar wat? Knipsel2.jpg
 
Zit er een wizzard bij op die pagina met de tekst.

[h=5]Het probleem voor mij oplossen,[/h]
voor windows 7
 
geprobeerd

Hoi. Probleemoplossing kan het probleem niet vaststellen.

Het i ook niet zo dat ik een map niet kan open, omdat openen wel in de rechtermuisklik voorkomt. Alleen is dit niet de eerste keus die windows maakt (dubbel klikken met linker knop)
Windows wil mappen open met cmd dus de command promt

bedankt voor het mee denken
 
Opdrachtprompt:
Via de Opdrachtprompt kunnen commando's worden opgegeven voor handelingen die niet op andere wijze kunnen worden doorgevoerd. De opdrachtprompt wordt standaard zonder administratorrechten opgestart, waardoor bepaalde opdrachten niet uitgevoerd kunnen worden. De opdrachtprompt wordt met administratorrechten opgestart door met rechts op het icoontje Opdrachtprompt (startmenu, Alle Programma's, Bureau-accessoires) te klikken en te kiezen voor Als administrator uitvoeren. Het is nóg handiger wanneer de opdrachtprompt standaard als administrator wordt uitgevoerd, dit kan worden ingesteld via de optie Eigenschappen, tabblad Snelkoppeling, knop Geavanceerd. Met het commando CMD in het veld Programma's en bestanden zoeken van het startmenu kan de Opdrachtprompt overigens sneller worden opgestart. Door tijdens het bevestigen van het commando (met de ENTER-toets) de toetscombinatie CTRL-SHIFT vast te houden, wordt het commando CMD op dat moment uitgevoerd mét administratorrechten.
 
Hoi.
dat klopt. opdrachtpromt is wat vroeger dos was (mijn interpertatie, dir/w etc) dus wat onder de motorkap zit.
Maar het probleem is dus dat als ik een map wil openen windows dit nu standaard probeert met de command promt, en dat werkt niet.
Ik weet niet welk programma windows normaal gebruikt om een map te openen, en ik weet dus niet hoe ik die moet toewijzen. Ik heb via mevrouw google wel info gevonden over het "contextmenu" veranderen.
Maar dan moet je iets downloaden van een derde partij. En dan ga je dus geforceerd iets wijzigen zonder het probleem op te lossen.
Sorry dat ik niet duidelijker ben.
 
Misschien moet je wel verborgen bestanden en mappen laten weergeven.
 
Hoi,
Probeer een sfc /scannow mét administratorrechten.
cmd.exe is Windows-opdrachtprocessor en een map is een bestandsmap dus zou sfc /scannow het probleem kunnen oplossen.
Bij Windows weet je dat overigens nooit zeker. :eek:
Er zijn nog wel een paar opties maar probeer eerst die maar eens.
Het kan ook geen kwaad je systeem eens op virussen, malware e.d. te scannen (zie link in m'n handtekening).
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst de tip van Mik Zjegger. Daarna kun je het volgende proberen: (De System File Check kun je als je de tip van Mik Zjegger uitgevoerd hebt (SFC / scannow) overslaan.

Doe het volgende wanneer de verkenner openen niet (meer) lukt:
Download de portable (of installer) versie van
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
02- Reset File Permissions (2)
02.01 - File Permissions C:\
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
07 - Repair Internet Explorer
08 - Repair MDAC/MS Jet
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
23 - Repair File Associations (12)
23.04 - Repair Directory Association
23.05 - Repair Drive Association
23.06 - Repair exe Association
23.07 - Repair Folder Association
33 - Repair Performance Counters


Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
 
opgelost

Hoi
Ik heb sfc scan gedaan. En er is wat wat gerepareerd. Maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Wat ik gevonden heb na lang zoeken is de volgene "oplossing"
Repareren doe je zo:
ga naar de site
http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/
download vandaar de fix voor 'folder' en voer die uit.
Dus: bestandje downloaden en opslaan op je bureaublad
Dubbelklik erop, dan zie je een .REG bestandje en dubbelklik dáár weer op. Registerwijzigingen toestaan

Maar voordat ik dat gedaan heb heb ik eerst een andere antimalware gedownload en de pc gescand. Er werden divere besmettingen gevonden terwijl mijn mcaffee en een andere antimalware niets vonden.
Dus heb ik de besmettingen verwijderd. Plus het laats geinstaleerde programma, een gratis online shooter, ook verwijderd. (geen iddee of dat de oorzaak van besmetting was)
Vervolgens de .REG opnieuw toegepast.

En nu is het probleem opgelost. @manamana bedankt voor je hulp en vlotte reacties. @mik zjegger bedankt voor je tip over malware en je link in je handtekening ik ga daar zeker nog verder mee.
@dorado ik denk dat dit aansluit bij wat ik gevonden heb als oplossing maar zeker weten doe ik het niet. Zou ik dit evengoed nog moeten doen om te kijken wat er te repareren valt?

nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

groetjes Edwin
 
@edwin1982,
Als het opgelost is, is het opgelost... if it ain't broken, don't fix it, isn't it?

Veel succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan