Map openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuffy

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2001
bij "Map openen met ........"kan men kiezen uit een eerste rij progs of eronder een prog opzoeken en kiezen
Mijn vraag is of men in de eerste rij de volgorde kan veranderen of progs verwijderen of toevoegen

ik begrijp je niet hellemaal maar in elke map kunnen bestanden staan en geplaatst worden ja

Gezina,
ik heb tevroeg victory gekraait
Heb via site "breekpunt" en regedit proberen de bovenste rij op te zuiveren maar krijg ze niet verwijderd
Photoshop blijft nog steeds staan in bestanden Jpeg en Mpeg

???????

Als ik het goed begrijp wil je niet dat deze met Photoshop de genoemde bestanden worden geopend. Klik eens met ingedrukte r-muisknop op zo'n bestand en kies Openen met/Programma kiezen en kies met welk programma deze moet worden geopend en vink tot slot aan 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' en sluit af met OK. Misschien nog even in Photoshop zelf bij Extensies kijken en ook daar uitvinken naar keuze. Als de eerder gegeven site geen oplossing biedt om die lijst op te schonen zou ik het, wat dat betreft, niet zo gauw weten.

Vond nog dit artikel: "Sommige programma's zijn inderdaad nogal opdringerig en kapen contextgevoelige menu's door hun programma als standaard toe te voegen. U kunt dit echter gemakkelijk weer wijzigen. Open hiervoor de Verkenner en klik op Extra/ Mapopties. Ga vervolgens naar 'Bestandstypen' en scroll in het lijstje tot u het juiste bestandstype heeft gevonden (bijvoorbeeld mp3). Klik daarna op 'Geavanceerd' en selecteer onder 'Acties' de juiste actie, bijvoorbeeld 'Openen'. Klik vervolgens op 'Standaard', en het probleem is opgelost. De lijst naar eigen inzicht aanpassen kan ook in dit venster (via Nieuw of Bewerken). We raden u echter aan daar een apart programma voor te gebruiken, zoals OpenWithAdd (zip-bestand)." Bron

al uwe goede raad geprobeert doch Adobe Photoshop laat zich niet van de eerste plaats verdringen
In P.S zelf vind ik nergen (extensies ?) waar ik hem kan uitvinken

snuffy zei:
al uwe goede raad geprobeert doch Adobe Photoshop laat zich niet van de eerste plaats verdringen
In P.S zelf vind ik nergen (extensies ?) waar ik hem kan uitvinken
Oeps, ik zelf draai dit programma niet maar kijk eens in Photoshop onder File (Bestand), Voorkeuren (Preferences) en dan File Format Associates of Extensies, afijn zoiets, in de Help van Photoshop zal dat toch ook wel beschreven zijn. Wil je dus een ander bewerkingsprogramma gebruiken dan moet je dus wel aldaar in dat programma de extensies aanvinken die je met deze wil openen. Mogelijk komt deze dan wél bovenaan in het contextmenu te staan.

onder bestand is niets te vinden
Onder Edit is een "preferences" te vinden maar in de inhoud is niets wat we zoeken
P.S blijft een koppigaard

Zal moeten voortdoen met "openen volgens lijst"

In ieder geval hartelijk bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan