Map opent elke keer bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Elke keer als ik mijn computer opstart, wordt de map c:\program files\common geopend. Er staan geen bestanden in deze map, alleen een map genaamd bin. In deze map staan ook geen bestanden. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen, dus erg kan het volgens mij niet zijn (alleen irritant). Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan oplossen? Alvast mijn hartelijke dank.
 
Kijk eens bij start, uitvoeren. Type daar msconfig. Ga naar tabblad opstarten en kijk of c:\program files\comon daar bij staat. Zo ja, dan uitvinken.

Als het goed is krijg je die foutmelding dan niet meer.

Als je die nog wel krijgt, kun je een hijackthis log plaatsen in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161468. Misschien dat de experts de foutmelding wegkrijgen.

Hoe je een hijackthis log moet maken en plaatsen staat beschreven in het eerste bericht in de link die ik gaf.
 
Aha, ik zie het nu:D

Heb je ook de online virusscan gedaan die olav je heeft aangeraden?
 
@ Tanja: ik heb msconfig gedraait, maar daar staat niets in.

@ Buffy: inderdaad, ik heb daar gisteren mijn hijacklog gepost. En dat probleem is opgelost :thumb: . Ik had daar ook aan Olav gevraagd of hij wist wat dit was, maar helaas: hij kon me daar niet mee helpen en verwees me door naar deze sectie.

Maar wat nu?
 
Is die c:\program files\common de gehele pathnaam? Ik heb namelijk allen de map common FILES
 
Ik heb inderdaad ook de online-virusscan gedaan. Daar kwam uit dat ik een paar geïnfecteerde bestanden had. Dus ik heb gelijk een virusscanner geïnstalleerd, geupdate en gedraait. Ik heb deze week m'n lesje gelijk goed geleerd. Ik heb deze computer dinsdag gekregen. Resultaat:
- 1 dag zonder firewall: een berg spyware
- even vergeten de bijgeleverde virusscanner te installeren: een paar virusjes.
Voor mij geen dag meer zonder.
 
Nee het is alleen een map, geen bestandsnaam. Ook staan er geen bestanden in (ook geen verborgen bestanden)
 
Kreeg je die foutmelding toevallig NAdat je die virusscanner hebt geinstalleerd?
 
Nog wat gevonden. Deze persoon had hetzelfde probleem en is opgelost:)

http://groups.google.com/groups?hl=...%2413cf8d70%24cef82ecf%40TK2MSFTNGXA08&rnum=2

Dit was de oplossing:

1) Start the registry editor. Start>Run and type
regedit then click OK.
2) Make a backup of your registry before modifying
anything! In the left window of the Registry Editor, right-
click My Computer and select Export. Export the file to a
location on your hard drive for backup. NOTE: This backup
will only fix anything that is deleted or modified. If you
add any new references it wil not remove them.
3) Go into
Hkey_Current_User>Software>Microsoft>Windows>Run. The
links here are some of the programs that will start every
time Windows boots.
4) Notice the locations of the files here. Search for the
ones that have "C:\Program Files\Common Files\...".
5) Modify all the ones with "Common Files" to the short
name "common~1" which would then be "C:\Program
Files\Common~1\...".
6) Repeat this process here:
Hkey_Local_Machine>Software>Microsoft>Windows>Run

Maak voor de zekerheid wel even een backup van je register.
 
Laatst bewerkt:
Nee, die had ik daarvoor al. Ik weet het niet zeker meer, maar ik heb een versie van windvd geïnstalleerd, en daarna ge-deïnstalleerd. Volgens mij is het na het installeren van windvd begonnen.
 
Ik heb gedaan wat er in die post op Google stond, maar geen resultaat. Ik ben nu het register aan het doorzoeken op common. Ik weet nu wel dat het aan windvd ligt, want ik heb later een andere versie van windvd geïnstalleerd, en in die map staat ook een map common met daarin een map bin. Als ik klaar ben met zoeken meld ik me wel weer.
 
Ok, Succes.

En denk aan de backup, anders kan het van kwaad tot erger worden.;) Maar het blijft vreemd. Ik heb ook windvd op mijn pc, maar geen map common:confused:
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik weer. Ik had inderdaad eerst een backup gemaakt. En die map common staat in je windvd map. En nu back to the story: Ik was bezig het register te doorzoeken, maar ik heb per ongeluk op de standby toets gedrukt. Maar terwijl m'n computer bezig was in standby-modus te gaan, is ie vastgeslagen :mad: . Ik heb de stekker eruitgetrokken en opnieuw opgestart. En nu zal ik wel debiel worden (oh nee, was ik al), maar de map common wordt ineens niet meer geopend bij het starten, maar m'n virusscanner ineens ook niet meer!?! Ik heb geen aanpassingen in m'n register gemaakt, alleen gezocht op "common". Snap jij het nog?
 
Virusscanner die niet start? Niet automatisch of ook niet handmatig.

Heb je voor de zekerheid NOG een keer opnieuw opgestart? Windows kan een beetje in de war zijn geraakt door het vastlopen.

Anders kijken of hij nog wel aangevinkt staat in msconfig, opstarten.

Lukt het helemaal niet, dan zou ik de virusscanner verwijderen en opnieuw proberen te installeren.

Snappen doe ik het niet, maar ik probeer mee te denken voor een oplossing;)
 
Opnieuw opstarten had ik al een paar keer gedaan, ik dacht ook dat windows misschien een beetje in de war was. Helaas geen effect. In msconfig staat alles wat in de lijst staat aangevinkt. Handmatig opstarten lukt ook niet meer. Dat wordt weer opnieuw installeren.
 
Ik heb de virusscanner via configuratiescherm/software gerepareerd, en na het opnieuw opstarten (zonder de map die geopend wordt:D ) startte ook de virusscanner weer gewoon op:)
 
Voor zover ik nu kan zien werkt alles weer naar behoren. En gelukkig maar, want ik heb deze computer net een week. Het was dus erg ***lig om het nu al fout te zien gaan. Maar goed, weer wat geleerd. In ieder geval reuze bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan