Map Pictogram Veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik wil graag mijn mappictogram veranderen zodat ik beter kan zien wat er zoal op mijn pc staat.
als ik dit doe via eigenschappen/aanpassen/ander pictogram zie ik het volgende staan

%SysteemRoot%\Systeem32\Shell32.dll

ik heb al gezocht maar kan deze map waar de pictogrammen in staan nergens vinden

ik heb hierover twee vragen
1
waar kan ik deze map vinden
2
kan ik in deze map ook andere pictogrammen bijzetten zodat ik die kan gebruiken

alvast bedankt voor het eventuele antwoord

Het is geen map maar een dll-bestand. Hierin zijn de pictogrammen verwerkt, maar het precieze ervan weet ik ook niet:confused:

De %SysteemRoot% is C:\Windows. Als je Windows op de D-schijf geïnstalleerd hebt, wordt dat D:\Windows, ...)
Dat geeft dus c:\windows\system32\

Ja, je kunt hier andere pictogrammen bijzetten en gebruiken.

http://www.rw-designer.com/batch-icon-extractor

download de batch icon-extractor en zet bv op je bureaublad, zoek %SysteemRoot%\Systeem32\Shell32.dll en sleep de Shell32.dll boven op de BatchIconExtractor.exe en laat hem los, 5 seconden later heb je een map op bureaublad met alle icons van die file.. Je kan ook een hele map naar die .exe slepen dan krijg je alle icons van de files in die map...

:thumb:

Icons staan in .dll's of .exe's

Voor andere iconen:
gezina zei:
Handige pictogrambestanden zijn PIFMGR.DLL, PROGMAN.EXE, USER.EXE, SHELL32.DLL en MORICONS.DLL. in de System-map...o.a.

Ook kan je natuurlijk zelf ico-bestanden maken van fotootjes. :)

http://www.rw-designer.com/batch-icon-extractor

download de batch icon-extractor en zet bv op je bureaublad, zoek %SysteemRoot%\Systeem32\Shell32.dll en sleep de Shell32.dll boven op de BatchIconExtractor.exe en laat hem los, 5 seconden later heb je een map op bureaublad met alle icons van die file.. Je kan ook een hele map naar die .exe slepen dan krijg je alle icons van de files in die map...

Icons staan in .dll's of .exe's

is er ook een manier om met dit programma de icoontjes in shell32.dll te veranderen en vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan