map soort zoals in w2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

robocop

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
122
Ik heb een vraag:
is het mogelijk om in xp de map te maken zoals in w 2000?
dus ik bedoel de map in w2000
 
bedoel je hoe de map er uit ziet,...

???????
 
Het kan aan mij liggen dat ik het niet snap, ik heb nooit met windows 2000 gewerkt namelijk.. maar een map is toch een map? en een map uit windows 2000 is toch niet anders dan een map in windows xp???
 
Het kan aan mij liggen dat ik het niet snap, ik heb nooit met windows 2000 gewerkt namelijk.. maar een map is toch een map? en een map uit windows 2000 is toch niet anders dan een map in windows xp???

vologens mij bedoelt ie het uiterlijk van het pictogram
 
wat je kunt proberen is:

op een map gaan staan met je muis dan rechtsklikken op die map en dan eigenschappenen dan tabblad AANPASSEN

kijk dan eens bij mapafbeelding en bij map pictogram

als je hier niet vind wat je zoekt dan weet ik het ook niet verder

succes
 
je kunt het zien aan de onderkant van map

w2000: rechte onderkant horizontaal

wxp schuine onderkant:D :D :D

snel aanpassen
 
het is wel zo dat ik niet weet hoe je AL je mappen in een x kunt veranderen

maar per map kun je dus via map wat je wilt veranderen rechtsaan te klikken dan eigenschappen dan tabblad aanpassen dan de knop ander pictogram aanklikken

dan zoek je een icoon naar keuze uit en dubbelkilik je erop dan op toepassen en ok drukken voila!:)
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor ga je naar Extra - mapopties - bestandstypen en klik je de map icoon (Map, Bestands map) en geavanceerd en icoon/pictogram aanpassen dan opend de shell32.dll, daar kan je kiezen welk icoon je wil geven.. :confused: nu staat daar de oude 2000 map icoon niet in maar je kan op browse klikken en dan kom je in de system32 map terecht.

Alle icoontjes die xp gebruikt zitten in bepaalde dll files verstopt ik weet er nog maar 2 de shell32.dll en de moricons.dll maar in beide staat niet het icoon dat je zoekt..

Ik weet zeker dat hij ergens in xp verstopt zit want ik heb 'm gezien bij iemand die zijn iconcache kapot had en daarom waren alle iconen van xp veranderd in oude windows iconen die ook in 2000 worden gebruikt..

Dus aan jou het kunstje om die juiste dll file te vinden, en er zijn er nog al wat :D..

Maar niet getreurd ik heb een attachment.zip bijgesloten met de 2000 folder icons (die heb ik even uit de 2000 gehaald die ik nog heb lopen) die kan je in je documenten zetten en via dezelfde zoals boven beschreven weg toewijzen aan het bestandstype "Map" of "Bestandsmap"

zie ook:
http://www.rw-designer.com/batch-icon-extractor

:)
 

Bijlagen

  • W2000FolderIcons.zip
    12,9 KB · Weergaven: 10
bedoel je waar staat (nieuw)?
en moet je aar in dat menu doorheen scrollen?
 
[OFFTOPIC]

snel aanpassen

Niks snel aanpassen.. Ik had het al gedaan. Kijk maar, je hebt mij zelfs gequote met mijn edit eerst. Kijk maar naar de laatst aangepaste tijd en wanneer jouw bericht kwam:confused:
[/OFFTOPIC]
 
bedoel je waar staat (nieuw)?
en moet je aar in dat menu doorheen scrollen?

:confused: Ik zie al waar de schoen wringt, je kan bij bestandstypen niet de system folder icon aanpassen, de knop "Ander Pictogram" is grijs.. ik had eerlijk gezegt nog nooit zover gekeken...

Dan is er nog maar 1 mannier zo ver ik weet en dat is de shell32.dll hacken.. :)
En dan krijg je zoiets als dit


Als je dat wil stuur me dan een persoonlijk berichtje met je mail adres en ik retouneer je die aangepaste shell32.dll..

Daarna ga je naar c:\windows\system32 en zoekt de shell32.dll en noem je die "shell32.dll.old" en kopieer je de aangepaste naar die map.. Daarna kopieer je hem nog eens naar "c:\windows\system32\dllcache" (verborgen) rebooten en je bent klaar..
Moet je wel even handmatig de map mijn muziek en mijn afbeeldingen leeg maken deleten en vervangen door nieuwe in de oude stijl..

(Dit gebeurt dan allemaal op eigen risico en kan ik geen verantwoording nemen op eventuele shade aan je besturings systeem. Bij mij heeft het zover zonder rare bijwerkingen gewoon gefunctioneerd) :thumb:
 
Klik deze maar en dan onder aan de pagina "Free" dan moet je even halve minut wachten daarna aangeven via welke mirror je het wil downloaden en bij Here: code ingeven en download file klikken :)
http://rapidshare.com/files/6574467/Shell32.zip.html

Succes..

btw,
Indien je ooit eens een "sfc /scannow" moet doen in de toekomst, bestaat de kans dat de originele weer wordt terug gezet..
Dan moet je hem daarna weer vervangen met de aangepaste..(goed bewaren dus)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan