map terugvinden adhv stuk tekst in mapnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Goedenavond,

Ik was op zoek naar een map op mijn pc, maar wist niet waar ik die zo gauw verstopt had.

ik gebruik windows 10.

Ik heb 'm inmiddels weer gevonden, maar ik kom ergens niet uit, want als ik 1 woord uit die mapnaam invul (sneltoets win+E) dan krijg ik 'geen zoekresultaten'.

Als test heb ik in diezelfde map een nieuwe map aangemaakt. Als ik een woord uit deze mapnaam invul, dan zie ik dat mapje wel heel snel terug.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

groeten,

Tino

Zoek je naar "deel van mapnaam" ? (te vervangen door je naam uiteraard)
of zoek je naar "*woord*" als het woord dat je ingeeft een deel is van een mapnaam ?

Mogelijk is de eerste keer nog geen index gemaakt en bij de tweede keer wel.
Map en Zoekopties wijzigen > Tabblad zoeken > nakijken
Type Index = Indexeringopties in het zoekvak > nakijken

Geef die mapnaam dan eens door.

Kijk ook eens naar de zoekmachine Everything van Voidtools!

Laatst bewerkt:
Goed, als volgt;

Ik heb op mijn buroblad diverse mappen met daarin diverse mappen met diverse foto’s.

map 1 is bijvoorbeeld; ‘prive’, en daarin staan mappen met foto’s van bv verjaardagen/vakanties/kerst etc etc

map 2 is bijvoorbeeld; ‘werk’, en daar staan ook mappen in met van alles en nog wat.

Nu had ik in map 1 al een paar maanden geleden een map gemaakt ‘uit de oude doos’, en daar stonden foto’s in die mijn zus had ingescand en aan mij had gestuurd.
Ik was op zoek naar die map, en vulde in het zoekmenu alleen ‘oude doos’ in. Maar toen kreeg ik dus als resultaat ‘geen zoekresultaten’. Vervolgens ben ik in andere mappen gaan zoeken (handmatig) en heb ‘m uiteindelijk gevonden.
Ik heb toen in de map waar dit mapje stond een test gedaan, ik heb een nieuw mapje aangemaakt, en die noemde ik “nieuw bla bla mapje test bla bla”. Vervolgens ben ik overal uitgelogd, en heb ik via win+E, in het zoekveld ‘mapje test’ ingevuld, en die vond ie meteen.

Kortom, daar raak ik de weg dan even kwijt. Enig idee??

Oh, terwijl ik reageer zie ik dat er weer nieuwe reacties binnengekomen zijn. Ik ga morgen even verder hiermee, alvast bedankt.

De windows zoekfunktie zoekt exact en niet op onderdelen ...

Je map noemt "uit de oude doos".
Je zoekt "oude doos" - dat vindt hij niet, natuurlijk niet want die map bestaat niet, ze noemt "uit de oude doos".
Je zoekt "*oude doos", dan vindt hij die wel ...
En om helemaal zeker te zijn zou je "*oude doos*" kunnen zoeken ... :thumb:

Het zal zo zijn als DigiCafee schrijft. Gebruik de zoekmachine Everything van Voidtools 100 x sneller en geavanceerder dan Windows Search. Wel even het menu helemaal doornemen. Dan weet je hoe het werkt.

Laatst bewerkt:
Met TotalComander kun je gewoon zoeken in mappen en bestanden op een naam.

Als u de map niet kunt vinden, kunt u naar enkele bestanden erin zoeken. Probeer de bestandsnamen in te typen en het zoeken zal beginnen met het tonen van bestanden. Vervolgens kunt u met de rechtermuisknop klikken en de bestandslocatie openen. Het wordt nog gemakkelijker als je een audio- of videobestand hebt. Vervolgens kunt u de extensie gebruiken om dit bestand te vinden en uiteindelijk de map te lokaliseren.

Sorry, mijn Nederlands is niet goed. Ik heb maar 6 maanden geleerd.

Nederlands niet goed ? amai, we zijn hier erger gewend hoor ... best goed !

Goedemorgen allemaal,

Ik denk dat de beste optie idd de tekst tussen 2 sterretjes is; bv *oude doos*.

Een paar keer geprobeerd, en ik kom telkens goed uit.

Bedankt DigiCafee (toch geen familie van MCafee? :d), en uiteraard ieder ander voor de reacties.

groeten,

Tino

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan