map the drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
"All you need to do is map your network drive to your local system, then you can backup any files on this mapped drive".
Hoe doe ik dit?

Misschien een vreemde vraag, maar waar ben je mee bezig ?

Ik heb op mijn laptop een back-up programma dat heet NTI back-up. Ik wil een back up van mijn documenten op mijn desktop plaatsen. Deze kan hij alleen vinden als ik bovenstaande uitvoer.

Ik ken het programma niet, maar uit je omschrijving maak ik op dat het bedoeld is om op een netwerklocatie iets van je lokale computer veilig te stellen.

Dus wil het programma welicht éérst dat je een netwerklokatie regelt; een network mapping maken, zoals dat in het engels genoemd wordt.

Kun je de vraag niet skippen en doorgaan. Vervolgens gewoon de backup maken zonder de netwerk mapping te gebruiken om het resultaat neer te zetten?

Of is het programma daar heel strikt in?

Groetje,

Jasper

Ik kan alleen maar kiezen uit de lokale schijven c,d,en e. Daar miet dus een map bij komen van de desktop. mapping noemen ze dat. Hoe werkt dat?

Ze bedoelen met zekerheid niet de desktop als map.

Er staat immers:
"All you need to do is map your network drive to your local system, then you can backup any files on this mapped drive".

Een maffe maar misschien werkende oplossing is op je bureablad een map neer te zetten, deze met rechts aan te klikken en te kiezen voor de optie 'delen' indien dat tot je mogelijkheden behoort. Je kunt hem dan nog een naam geven. Stel je noemt die map dan backup, dan zou je -als je over Windows XP Pro beschikt- via de rechtermuisknop op Deze Computer (of op Netwerklocaties) moeten kunnen kiezen voor 'Maak netwerkverbinding...'. Daar zoek je je eigen computer weer op in de lijst van computers. Als je op je eigen computer klikt komt vervolgens die map backup weer te voorschijn. Die klik je aan en je bevestigt de netwerkverbinding. Dan heb je een mapping met je eigen computer gemaakt. Die heeft dan ook een driveletter gekregen. Meestal biedt de computer standaard eerst Z: aan.

Dit werk alleen als je wel in een netwerk hangt (je hoeft niets met het netwerk te doen, als je er maar inhangt) en XP Pro hebt (anders kun je naar ik meen alleen eenvoudig netwerkverbindingen maken; meestal niet met driveletters; en dat zijn nou net die mappings die men bedoelt).

Kortom: hang je in een netwerk?
Zo niet, dan vrees ik dat de kans aanwezig is dat je de verkeerde backup-tool hebt voor jouw situatie.

Groetje,

Jasper

Edit: tiepvoutje

Laatst bewerkt:
Maar je kan je netwerkdrive toch mappen naar je eigen computer? Hoe werkt dat?

Anykey zei:
Een maffe maar misschien werkende oplossing is op je bureablad een map neer te zetten, deze met rechts aan te klikken en te kiezen voor de optie 'delen' indien dat tot je mogelijkheden behoort. Je kunt hem dan nog een naam geven. Stel je noemt die map dan backup, dan zou je -als je over Windows XP Pro beschikt- via de rechtermuisknop op Deze Computer (of op Netwerklocaties) moeten kunnen kiezen voor 'Maak netwerkverbinding...'. Daar zoek je je eigen computer weer op in de lijst van computers. Als je op je eigen computer klikt komt vervolgens die map backup weer te voorschijn. Die klik je aan en je bevestigt de netwerkverbinding. Dan heb je een mapping met je eigen computer gemaakt. Die heeft dan ook een driveletter gekregen. Meestal biedt de computer standaard eerst Z: aan.
(...)
Kortom: hang je in een netwerk?
Dat had ik toch al opgetekend?

Hang je in een netwerk?

Groetje,
Jasper

Ik heb geen xp pro maar de gewone windows xp. Dat werkt dus niet. Ikdacht dat mapping anders ging, maar dan weet ik het ook niet meer.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan