map verwijderd uit outlook EXPRESS

Status
Niet open voor verdere reacties.

dereus01

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Berichten
14
Er is een map verwijderd uit outlook (vraag me niet hoe want ik begrijp zelf ook niet hoe dit is gebeurd).

Nu gaat het om de map "archief". De items die hierin stonden kan ik wel terugvinden in de directory:

C:\Documents and Settings\P. de Reus\Application Data\Identities\{FE98CB3A-693C-4CE9-B022-473FF28F82B3}
Hier zie ik allemaal dbx files staan.

Hoe kan ik deze weer in mijn outlook krijgen ?
 
Door te importeren, kies bestand en importeren en de rest wijst voor zich.
 
Ik denk dat het om Outlook Express gat en niet Outlook van het Office pakket.
Ja iedere map is daar een .dbx file.
Je kunt via
C:\Documents and Settings\*user*\Local Settings\Application Data\Identities\{72908316-BB33-48D9-A5DB-260FE3D40411}\Microsoft\Outlook Express
deze vinden.
Daar moet dan ook een map " archief " staan.
Eventueel kan je natuurlijk in de prullebak kijken en dan weer terugzetten.
Outlook Express is in deze eenvoudiger dan Mircosoft Outlook waar alles in 1 groot *.pst bestand zit.
 
Het gaat inderdaad om outlook express.
In de map staat een bestand: archief.dbx

Als ik probeer te importeren krijg ik de melding:

"het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door outlook express
Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend."
 
zoals ik het lees probeer je die archief map te importeren in Outlook (niet Express)
de melding komt waarschijnlijk omdat O.E. nog open staat sluit deze af en probeer of nieuw of log even af en meld opnieuw aan.

Als je de archief map terug wilt hebben in Outlook EXPRESS dan kan je deze gewoon kopieren naar de lokatie die ik opgaf.

Suc6
 
Ik krijg nog steeds dezelfde melding ???!!!!???

Voor de goede orde, ik probeer de archief map (en vele andere dbx bestandjes) binnen te halen in outlook express.

Bestanden staan nu in:
C:\Documents and Settings\P. de Reus\local settings\Application Data\Identities\{FE98CB3A-693C-4CE9-B022-473FF28F82B3} \microsoft\outlook express


Importeren doe ik als volgt (nadat ik alle andere programma's heb afgesloten).
In outlook express:
Bestand - importeren -berichten - microsoft outlook express 6

NB (het vreemde is als ik een dbx file aanklik in de verkenner, hij direct naar het programma mailnavigator gaat).
Heeft dit er wat mee te maken ?
 
Is O.E. wel je 1e emailprogramma dat je gebruikt. Dat je ergens nog Outlook op je pc hebt staan.... misschien is dit de fout????
 
het gewone outlook staat er ook op, maar dit gebruik ik nooit.
Hoe kan ik dit nakijken dan ?
 
Als het naar Outlook Express moet zou ik nog steeds de map " archief.dbx " naar de genoemde locatie kopieren.
Start daarna OE op en hij zou er moeten staan,
Heb OE al meerdere keren overgezet en kopieer dan alle .dbx bestanden naar CD en daarna weer terug naar deze lokatie.
Als het goed is staat er nu ook meerdere .dbx bestanden allemaal met dezelfde namen als de mappen in je OE.
Suc6 maar weer.
 
Het importeren is "gelukt". Het gekke is alleen dat alleen ik alleen de mails importeer die nu in mijn mailbox staan. (nu staat ook alles dubbel erin).

Op een gegeven moment moet je nl. aangeven welke bestanden je wilt importeren en welke mappen. En het enige wat ik dan zie is mijn huidige mailbox.

Als ik alleen de map archief.dbx wil importeren, krijg ik weer diezelfde melding.

Wat doe ik verkeerd ?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik je helaas niet zeggen. Ik was nl niet voor importeren maar kopieren van het bestand naar de plaats waar ook alle andere mappen zoals postvak in, verzonden items e.d. staan.
 
Weet iemand nog een oplossing of wellicht verwijzing naar een andere website ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan