Map verwijderen vanaf e partitie lukt niet (windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja lezen is inderdaad lastig...

"Accounttype wijzigen

Je kunt nu uitloggen en opnieuw inloggen met je nieuwe lokale account. Ga vervolgens naar Instellingen > Accounts > Uw info en kies In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft account."

staat toch echt in jouw link!

En als ik het stappenplan volg van @route99, staat daar dat ik alles in de map bounc moet kopieren naar een externe schijf, volgens mij schrijf ik net dat dat niet gaat. Dat heeft niet met niet kunnen lezen te maken.

hier nog een fout tijdens het copieren fout3.PNG
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Toch krijg ik bij meerdere bestanden de melding dat er niet gekopieerd kan worden. En scrapheap gaat in zijn stappen weer inloggen met een Microsoft account. Daar is alle ellende juist mee begonnen, dus dat ga ik zeker niet doen. Blijft over uw stappenplan, maar dat lukt dus niet omdat ik niet alle bestanden uit c:\gebruikers\bounc kan kopieren. Daarnaast vind ik het vreemd dat u hierin de user met de juiste naam gebruiker maakt IPV admin.

Hier de foutmeldingen

Bekijk bijlage 351300
Bekijk bijlage 351301
Ik moet nu weg, vrijwilligerswerk.. ja anderen helpen....

Kort: Kijk anders even op Schoonepc https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html
Het handigste is en blijft een lokaal account.

Hoe kopieer je?
Ik heb nog nooit een Microsoft Edge exe bestand gecopied... .das onzin als backup van je gegevens....

Wel als je een image maakt dan wordt de hele schijf (=voorkeur) geimaged.
Maar ook dan heb ik nooit zulk foutmeldingen gehad.
Alleen de C-schijf imagen .... als er een totale besmetting is van een schijf waar bijv ook D-schijf opstaat ... dan heb je aan een systeem image ook niks.
Blijkbaar doe je iets wat wij niet weten of niet verwachten.... onze kristallen bol niet wel eea maar lang niet alles...

En..... Tja ... je zult het er toch mee moeten doen.... Helpers vergissen zich hier soms ook, of waren toch niet helemaal compleet , hebben ook andere activiteiten, tis hier geen betaalde helpdesk.... mag dat bij je "inlanden" (is alleen een verzoek..).

En nu ga ik echt...
 
Laatst bewerkt:
Helemaal geen probleem. Ik waardeer alle hulp. Maar ben een beetje allergisch voor zinnetjes als "je moet lezen" als ik letterlijk doe wat iemand schrijft.

Hoe ik copieer? Ik zet in verkenner verborgen bestanden weergeven aan , log in met een andere gebruiker dan waar ik van ga copieer. Kopieer vervolgens via de verkenner de hele map c:\gebruikers\bounc naar de externe schrijf. En dan treden deze foutmeldingen op.

Ik waardeer het zeker als u na deze informatie nog nieuwe inzichten zou hebben. Dan zie ik uw reactie graag tegemoet.

Mvg
 
Ja, daar begint het weer met die moeilijke en ingewikkelde teksten. Wat ik weet is dat je binnen Windows nooit moet beginnen aan het op eigen houtje veranderen met accountnamen e.d. dat zal je altijd blijven achtervolgen. Je moet een nieuw account maken! Bij het updaten zal Windows onherroepelijk jouw "fouten" zien maar kan dan de zaak vervolgens zelf niet meer in orde maken en dat levert dan weer problemen op met de machtigingen en werking van snelkoppelingen. Kijk verplaatsen van de vaste mappen gaat vaak wel goed als je dat goed doet. Maar Windows wil altijd de baas blijven over die mappen en locaties en dat geldt zeker over de accounts en de bijbehorende mappen.

En ik kan het weten want bij iedere grote update 1903, 2004 moet ik telkens de machtigingen e.d. weer in orde maken.
Windows heeft bij het updaten van één account er twee gemaakt:
Er bestond:
menno
Toen heeft Windows zelf gemaakt
menno.000

Dus nu staan er twee:
menno
en
menno.000

Dus duidelijk is dat Windows de zaak niet kan herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Menno. Helder verhaal..ik.blijf er lekker vanaf en weet nu wat ik volgende keer bij installeren Windows anders moet doen
 
Als je mijn lijstje uitgevoerd had, had je ook een nieuw account aan gemaakt. En wat u wilde systeem bestanden zo kopiëren kan echt niet. Ik had daarom ook geschreven gegevens, foto’s e-mail en dat soort bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan