Map Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Goedendag,

Laatst was er een update van mijn antivirusprogramma ( avast! ) en hierna werd mijn laptop heel traag. Ik dacht ik voer even een systeemherstel uit.
Wat bleek is dat ik hem helemaal niet meer kon gebruiken. Ik probeerde hem eerst te verwijderen, wat niet lukte in het configuratiescherm en ook niet via de unistaller.

Ik wilde hem ook opnieuw installeren, maar dat gaat ook niet. ( hij geeft dan de volgende error aan : error reading product data from ''C:\program files\alwil software\avast5\setup\''. setup cannot continue)

Ik wilde hem daarna handmatig verwijderen maar dit ging ook niet. Ik ben namelijk niet gemachtigd om deze te verwijderen. Nu weet ik dat er al genoeg treads zijn over het machtigen en het 'ownership' claimen, maar hier was ik al bekend mee en dit heb ik zelf al geprobeerd voordat ik naar een oplossing ging zoeken.

Wat ik al gedaan heb :
- een extern programma ( RevoUninPro) gebruikt om avast te verwijderen :; zonder resultaat
- mijzelf machtigingen proberen te geven , wat ook niet lukt. Ik krijg de volgende melding: er is een fout opgetreden tijdens het toeppassen van beveiligingsgegevens op (pad naar avast )
toegang geweigerd

-Als ik mezelf eigenaar probeer te maken krijg ik dezelfde melding.

De lijst met mensen die gemachtigd zijn :
  • maker eigenaar
  • terminal server-gebruiker
  • system
  • mijn gebruikersnaam
  • gebruikers
  • trusted installer

Ik vind het allemaal heel vaag, want ik ben gewoon de enige die de laptop gebruikt. Er is ook maar een account aanwezig op mijn laptop. Als ik de map wil verwijderen staat er :u dient door Administrators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnnen aanbrengen

Het probleem is dermate groot dat ik nu niet beschermt wordt, en ik wil echt met avast doorgaan. Als ik het programma opstart krijg ik nog wel een scherm maar dat behoort alweer tot een ander forum.

Ik zocht ook naar een manier om de map te verwijderen d.m.v. command promt, maar die is mij nog niet duidelijk

WIE owwwwhh WIE wilt mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Een softwareprogramma maakt een hele hoop registersleutels aan en integreert bepaalde onderdelen in services en dll's.
Zomaar de map met onderdelen verwijderen is in dit geval de meest slechte actie die je kan ondernemen.
Kijk in het hoofdscherm van Avast of er een programma-update beschikbaar is om het te fixen. Huidige versie is 7.0.1407 (tab onderhoud).
Toevallig heb ik gisteren ook een program-update moeten doen omdat hij idd kuren ging vertonen (fals positieves van de eigen virusdefinities).
Werkt nu weer prima.

Avast weet zelf dat er een probleem is met het verwijderen van het programma kennelijk want ze bieden ( na een tijdje op google te hebben gezocht ) een programma aan dat je moet openen in veilige modus en zodoende de map verwijderd.

heb hem inmiddels al opnieuw geinstalleerd en werkt nu een stuk beter

thanks voor je reactie:thumb:

( na een tijdje op google te hebben gezocht )

Kijk en dat moet niet nodig zijn. Zodra Avast op de hoogte is van problemen met het programma of updates moeten ze de klanten informeren. Iedereen maakt fouten dat is niet zo erg. Maar om mensen uren/dagen lang met problemen te laten worstelen en die weten soms helemaal niet waar de oorzaak ligt is veel erger en een grote blamage voor Avast e.a. softwareontwikkelaars. Mensen moeten zich vaak registreren en accounts aanmaken en een e-mailadres opgeven dan is het een kleine moeite om mensen op de hoogte te stellen. Ook kunnen ze fora op de hoogte brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan